Min havetraktor (Læst 3154x)

Offline Bent

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 5
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Min havetraktor
« Dato: Maj 28, 2013, 22:04:02 »
Hej jeg er i gang med at bygge en linak spindel motor på min havetraktor og skal i den forbindelse have sat et display på så jeg har indikation for klippebordets højde feks 1 til 6 så man kan se klippehøjden på græsset. er der nogle der har en ide hvilken føler man kan bruge og hvordan med display. Håber i forstår og har nogle ideer, ;D

 

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Min havetraktor
« Svar #1 Dato: Maj 28, 2013, 23:07:43 »
Hej Bent, og velkommen til.

Kører din linak spindel trinløst?

Alt efter hvordan du vil have det til at se ud, så kan de gøres utrolig simpelt.

Nu ved jeg ikke hvordan din spindel bliver installeret eller hvordan den sidder i forhold til dit skær. Men du kan bruge 6 stk reed kontakter og en magnet til at fortælle hvor din spindel er, og på den måde vide hvilket trin den er i. På den måde vil du undgå bevægelige dele, som kan blive slidt eller være årsag i mulig fejl betjening af din plæne klipper.

Til display kan du så have 6 stk LED i den farve du tænker bedst om.

Mulighederne er mange og det kommer an på hvor meget tid/penge du vil putte i det, og hvordan du vil ha det til at se ud :)
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.

 

Offline Bent

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 5
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Min havetraktor
« Svar #2 Dato: Maj 29, 2013, 06:06:43 »
Hej tak for svar den med reedrør en god ide, min motor skal bare styres af en 2 polet omskifter med fjeder retur som bare vender strømen til linaken, og ja hvis jeg så har dioderne som du beskriver kan jeg jo sætte højden til det samme på min græsplæne hver gang super.

 

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Min havetraktor
« Svar #3 Dato: Maj 29, 2013, 09:40:26 »
Det var så lidt.

Du må endelig tage nogle billeder af det du laver.

Hvis du har brug for mere info må du råbe højt :)
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.