Lære at kode for begyndere? (Læst 9474x)

Offline 3spe

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Lære at kode for begyndere?
« Dato: Juni 06, 2017, 22:39:57 »
Hi, som topic siger så kunne jeg godt tænke mig at lære noget mere om arduino kodning.
jeg er helt ny i alt det her, så leder efter bøger, hjemmesider mm. Evt. gode sider med færdig kodning, man kan øve sig på!
Jeg har næsten gennemført startbogen med de 15 første forsøg og ønsker at udvide horizonten lidt ;)

Mvh.
Nyklægget Elnørd ::)

 

Offline Slackdaddy

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Lære at kode for begyndere?
« Svar #1 Dato: August 07, 2017, 17:44:02 »
Jeg har brugt youtube til tutorials om alt der lige kunne interesser mig. Jeg kunne godt lide Jeremy Blum https://www.youtube.com/watch?v=fCxzA9_kg6s&list=PLA567CE235D39FA84.
Han har en serie som tager tingene fra bunden, så kan du jo springe på hvor det passer dig.
Resten kan du google dig til eller spørg i et forum.

 

Offline SolderMick

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 3
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Lære at kode for begyndere?
« Svar #2 Dato: August 21, 2017, 17:31:21 »
Hey 3spe

Jeg selv har fået meget ud af codeacademy.com
Hvis det er arduino er det strengt taget Python du skal lære ?

 

Offline DATPA

  • U=I*R
  • ***
  • Indlæg: 31
  • Antal brugbare Indlæg: 2
    • Vis profil
Sv: Lære at kode for begyndere?
« Svar #3 Dato: Januar 18, 2018, 14:55:23 »
At komme i gang med programmering kan være en større process. Først og fremmest skal du beslutte dig for hvad du vil programmere, samt hvilket sprog.
Jeg selv har programmeret en del µ-Controller med C-programmering. Her er der brugt en PIC-processor. Hvis du ønsker opstart af µ-controller-programmering, er det letteste at komme i gang med Arduino! Her kan du købe shields(boards du tilkobler), samt finde en masse biblioteker, og en masse hjælp på internettet.
Ellers har jeg været glad for at programmere C#, der er et programmeringssprog du bruger på din computer. Her har Microsoft, som har stået for en stor del af udviklingen, lavet en masse gode tutorials.
 
Danmarks bedste lærling!
...det er bare ikke gået op for mine kolleger endnu

 

Offline Vigge

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 14
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Lære at kode for begyndere?
« Svar #4 Dato: September 29, 2018, 12:02:55 »
Jeg kan helt klart anbefale "Tinkercad.com"
Der kan du lave virituel breadbords incl arduino. Teste dine opstillinger virituelt samt programmere Arduino. Især Arduino programmeringen kan gøres vis blokke man visuelt sætter sammen for at gøre det enkelt. I baggrunden skrives så koden du kan bruge i virkeligheden.
Det er naturligvis meget basis kodning men meget godt at begynde på. Og så får man langsomt en forståelse for hvordan kodningen hænger sammen.
Jeg kan anbefale denne youtube serie --- https://www.youtube.com/playlist?list=PLV6cmKvnKRs5geApVORPW79U6s3wpa0Ht
Hvis du er absolut nybegynder...

 

Offline Gigozz

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Lære at kode for begyndere?
« Svar #5 Dato: December 08, 2018, 16:17:52 »
Prøv at ta et kik her:
 [spam removed]