Mit NYE XYZ bord (Læst 5907x)

Offline asm7100

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Antal brugbare Indlæg: 17
  • Hvis det ikke kan gøres så gør det alligevel.
    • Vis profil
Mit NYE XYZ bord
« Dato: September 07, 2015, 17:16:30 »
Ja så blev mit XYZ bord færdig. Det er bygget lidt om og stadig nogle dele jeg venter på.
Men den kan da laser graver nu :-)
Her er en lille video.
https://www.youtube.com/watch?v=Pgi6qTr48xY
MVH
Allan Madsen

 

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Mit NYE XYZ bord
« Svar #1 Dato: September 07, 2015, 17:46:42 »
Det ser satme lækkert ud.  :D
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.

 

Offline asm7100

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Antal brugbare Indlæg: 17
  • Hvis det ikke kan gøres så gør det alligevel.
    • Vis profil
Sv: Mit NYE XYZ bord
« Svar #2 Dato: September 07, 2015, 18:17:52 »
Takker, skal dog afstives lidt mere på X akslen og når jeg kan fræse beslag er det en del der skal leves om, bla nye aksler i x og y da det bare er en 8mm gevindstang.
Også en ny ramme til Z da den skal laves i et stykke, måske også nye stænger dette er kun Ø10 og de er alt for små, det samme gælder Y retningen, så der er plads til forbedringer. :-)
MVH
Allan Madsen

 

Offline asm7100

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Antal brugbare Indlæg: 17
  • Hvis det ikke kan gøres så gør det alligevel.
    • Vis profil
Sv: Mit NYE XYZ bord
« Svar #3 Dato: Oktober 28, 2015, 18:39:23 »
Ja jeg arbejder stadig på det, og når der lige dumper en computer med touch screen og div tastere ned i skødet på en, så skal der vel monteres computer på den :-)
Naboen havde en gammel arbejdes mobil, med lommelygte i, så den diode blev afmonteret, og derefter monteret i et 10mm alu rør så nu er der også arbejdslys på spindlen.
Dog mangler der en del endnu før jeg er tilfreds, men det kommer stille og roligt.
Surt når man ikke har en pladesaks, men det er også ved at blive løst, til at lave noget afstivning med. :-)
Der skal laves et rigtigt nødstop, så der skal også klippes en plade hvor det skal monteres.
Webcam skal der også på, webcam har jeg, så det skal bare monteres bedst muligt, så man kan bruge det som offset.
Men alt i alt skrider det stille og roligt fremad.
Her er lige det nyeste billede.
MVH
Allan Madsen