Præsenter dig selv :) (Læst 7656x)

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Præsenter dig selv :)
« Dato: Juli 15, 2010, 11:38:12 »
Jeg syntes det kunne være en god måde at få sat lidt skub i tingende hvis folk skrev en kort besked om sig selv, hvad man laver osv.

Jeg vil ligge ud med mig selv.  ;)

Jeg hedder Morten og er 22 år og er i lærer i kolding ved Vetaphone, som elektronikfagtekniker. Jeg bor på vestfyn sammen med min kæreste og vores 3 mdr lille dreng.

Mine interesser er hovedsagligt elektronik, jeg elsker at rode med gamle apparater, skille dem ad og se hvorn de fungere og eventuelt reperare dem, eller bare tage de dele der ser brugbare ud. Jeg roder også meget med biler, men mest med det elektriske.

Så har jeg selvfølgelig også den her hjemmeside, sammen med en jeg gik på skole sammen med, rune.
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.

 

Offline Anders F

  • U=I*R
  • ***
  • Indlæg: 44
  • Antal brugbare Indlæg: 1
    • Vis profil
Sv: Præsenter dig selv :)
« Svar #1 Dato: August 15, 2010, 11:58:19 »
Fin idé =)

Og vil da også godt benytte lejligheden til at sige super idé med dette forum, lige hvad der manglede i Danmark..

Jeg hedder Anders og er 21 år, er lige blevet færdig med uddannelsen som elektronikfagtekniker her i Juni 2010.

Hvad mere kan jeg sige?; elsker lys og lyd, og bruger en del fritid på elektronik.

 

Offline Mikkel H.H

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 2
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Præsenter dig selv :)
« Svar #2 Dato: August 24, 2010, 11:55:09 »
Ja rigtigt fin ide..

Jeg hedder Mikkel er 27år bor i det SYDfynske sammen med min dejlige kone.

Jeg er Mekaniker/ autoelektromekaniker, roder en lille smule med elektronik i min fritid. (alt for spændene til at lad vær)

Overvejer at uddanne mig til noget med elektronik er mere spændene end biler.


 

Offline smølf

  • Spændingsdeler
  • ****
  • Indlæg: 59
  • Antal brugbare Indlæg: 0
  • Elektronik er ikke et fag - det er en livstil
    • Vis profil
Sv: Præsenter dig selv :)
« Svar #3 Dato: September 06, 2010, 11:42:06 »
Hej

Jeg hedder Martin

Jeg er 32 år gammel og holder til i Ishøj sammen med min kone og vores knægt på snart 8 år.

Jeg er uddannet automatikmekanier (1995-1999) og har læst videre til elektroniktekniker (1999-2000)

Jeg arbejder til daglig med reparation og udvikling af elektronik til taxa branchen.

Martin

 

Offline Arne

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 3
  • Antal brugbare Indlæg: 0
  • Ældre mand på 57 og førtidspensionist (PTSD)
    • Vis profil
Sv: Præsenter dig selv :)
« Svar #4 Dato: Februar 01, 2011, 13:01:34 »
Hej,

Mit navn er Arne, er nordmand og har boet i DK det halve af mit liv. De sidste 18 år har jeg været alenefar og nu er jeg stort set alene  :) Jeg lykkelig skilt, er 57 år og førtidspensionist pga. bl.a. PTSD, hjerteoperationer og "you name it". Jeg elsker at rode med elektronik,selv om jeg ikke har nogen som helst uddannelse i dette. Jeg kan lide at programmere PIC og ellers alt mulig som lige falder mig ind. Som for eksempel en dørklokke som tæller hvor mange der har ringet på døren i dag og de sidste 7 dage. Altså dimser som kun jeg kan elske :)

Mit sidste projekt har været, at se hvor meget strøm jeg kunne spare. Ikke fordi det var nødvendig, men for sjov. Jeg endte op med at bruge LED i forskellige variationer og reducerede mit strømforbrug med 54%. Selvsagt kan man ikke spare noget ved at købe elektronik lokalt, så alle mine deler er købt i Østen. Drivere laver jeg også selv. Jeg kan godt lide at lave ting fra bunden af og derfor tegner jeg på computeren, udskriver osv. og laver mine print selv.

Dette er en slags vinterhobby, for i de varmere måneder opholder jeg mig for det meste på skydebanen.

Jeg håber at aktiviteten øger her, men tror at mange holder sig væk fra denne hobby fordi elektronik-forretninger opererer med fortjenester på helt op til 62 ganger den pris jeg kan købe det samme produkt for i udlandet.

 

Offline gerd

  • Administrator
  • µProcessoren
  • *****
  • Indlæg: 915
  • Antal brugbare Indlæg: 97
    • Vis profil
    • Hjemmeside med nogle af mine projekter
Sv: Præsenter dig selv :)
« Svar #5 Dato: November 25, 2013, 21:21:02 »
Hej,

tror, ​​det er nu tid til at præsentere mig:
Jeg hedder Gerd, jeg bor i Sydtyskland og jeg har 2 hobbyer: Dansk og elektronik.

Dansk:
Jeg lærte det fra en bog med audio CD. Da vi har ingen sprogskole her i min region (kun fransk), det forum her er for mig en mulighed at læse og skrive. Og jeg hører hver morgen dansk webradio SkagaFM. Derfor min ordforråd er "Transistor,
strømforsyning og <Vendsyssels største shoppingcenter,  meget mere end shopping> " :)

Elektronik:
Er min hobby og min job. Jeg leder efter den ultimative projekt. Men har ikke fundet det endnu. Det er en kombination af kunst og elektronik. En graffiti-quadrocopter? en bryllupskage-plotter?
Måske jeg finder en inspiration her i forummet .......

gerd

 

Offline Jesper_Munkholm

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 380
  • Antal brugbare Indlæg: 36
  • Alt er Volt
    • Vis profil
Sv: Præsenter dig selv :)
« Svar #6 Dato: November 26, 2013, 18:04:11 »
Først lige hatten af for Gerd og de ander gutter, for det store arbejde de ligger i denne fantastiske side!! :)

jeg hedder jesper og er 36, udlært elektriker i 1999.. arbejder som alarmmontør, gift og 2 børn på 6 og 8..
elektronik og ølbrygning er min hobby!! (Elektronik = sjov... ølbrygning = mere-sjov.. :) )
(hvis man blander sjov med mere-sjov, bliver det ikke bedre!)
« Senest Redigeret: November 26, 2013, 18:50:06 af Jesper_Munkholm »
"Buy a man a beer and he wastes an hour. Teach a man to brew and he wastes a lifetime." :)

 

Offline martinbjerre

  • Jordet Basic
  • **
  • Indlæg: 151
  • Antal brugbare Indlæg: 10
    • Vis profil
Sv: Præsenter dig selv :)
« Svar #7 Dato: November 26, 2013, 18:43:10 »
Så må det være min tur :)
Martin på 43 fra det østjyske. Udlært automekaniker i 1991, men har taget en overbygning til Autotekniker i 2010. Arbejder i dag som underviser på teknisk skole.
Folkerace (det der fra zulu djævleræs) elektronik og biler fylder min fritid, og nå ja...der er en kone og 2 børn også :)
"leger" med Megasquirt og Arduino for tiden...

 

Offline Leonard

  • Spændingsdeler
  • ****
  • Indlæg: 67
  • Antal brugbare Indlæg: 2
    • Vis profil
    • RC Trucks
Sv: Præsenter dig selv :)
« Svar #8 Dato: December 21, 2013, 17:12:13 »
Jeg er født i 1968.
Bor lidt syd for Kerteminde.

Min mor kom hjem fra biblioteket med en grundbog i elektronik, da jeg gik i 5. kl. Det fangede min interesse og efter gymnasiet begyndte jeg på svagstrømstekniskværkstedskursus og var i praktik på B&O i et år. Planen var at blive elektroniktekniker, men så trak motorcyklerne mere og jeg droppede uddannelsen.

Bygger små og mellemstore projekter i forbindelse med mine andre interesser.
Thomas Leonard

 

Offline janengelbrecht

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 211
  • Antal brugbare Indlæg: 23
    • Vis profil
    • Personlig hjemmeside
Sv: Præsenter dig selv :)
« Svar #9 Dato: December 22, 2013, 04:13:17 »
Hej jeg hedder Jan. Er årgang 65  :D Uddannet elektronikmekaniker, elektroniktekniker og svagstrømsingeniør.
har mest arbejdet med microcontrollerudvikling (audiometre og adgangskontrolsystemer) , programmering (assembler, C, C++,C#, Visual Basic,Delphi/Pascal til microcontroller og PC/Mac platforme) og med musikudstyr(udvikling/service): Trådløse mics, guitar/basforstærkere, miksere, lysanlæg: gobo, spacecannons, røgmaskiner.
Udover dette har jeg arbejdet som faglærer.

Idag arbejder jeg med webprogrammering/webdesign langt fra elektronikkens verden så elektronik er noget jeg dyrker på hobby planet :)
Fritidsinteresser udover elektronik:
Musik: Komponering/sangskrivning og produktion (Pro Tools,SONAR,Cubase).

Elektronikprojekter der har min interesse:
- Måleudstyr/Testudstyr/Programmeringsudstyr
- Musikelektronik
- Lyd og video teknik
- Medicoteknik (Audiometri)

Har du spørgsmål af mere teoretisk art så forsøger jeg gerne at hjælpe dig :)
« Senest Redigeret: Januar 04, 2014, 00:37:18 af janengelbrecht »