Opstart af privat hold - Arduino Kendskab og programmering (Læst 3559x)

Offline Danni-Hansen

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 544
  • Antal brugbare Indlæg: 17
    • Vis profil
Opstart af privat hold - Arduino Kendskab og programmering
« Dato: August 08, 2014, 15:28:36 »
Hej venner, bekendte og de resterende DEF'er :)

Jeg har en tanke om at jeg gerne vil lave et Arduino hold efterhånden.
Dog er jeg ikke sååå erfarren i C/C++ / arduino IDE som jeg gerne ville være, så tanken var at finde en underviser der kunne hjælpe til.

Idé'en er at vi er 2 undervisere, en der kan forklare lidt om elektronikken, og en der kan forklare om Programmeringen, holdet består måske af 4 til max 8 'elever'.

Jeg vil gerne stille elektronik til rådighed for et lille symbolsk 'låne beløb', (er man alt for uansvarlig til at rode med det, fortrækker jeg et depositum oven i, da elektronik ikke altid er lige billigt, tilbage betaling er ikke et problem så længe man ikke brænder noget af)

Tanken køre også på, hvor i landet det eventuelt skulle være,
Og at man skulle have sin egen bærbar/barebone eller letvægts/strømbesparende pc med, så vi kan måle efter alle i landet.
Afsat tid ville måske være en enkelt eller 2 dage, også at vi måske bestiller noget fornuftigt spiseligt, overnatning kan jeg ikke stå for dog, der må i nok snakke med hinanden, familie eller venner i har i området.

Sådan rent praktisk skulle det nok være en by hvor toget går direkte til, så vi kan afhente folk på den station og følge dem til 'undervisningen'

Er der nogen der ude med forslag? Idé'er? Andre sjove tanker?

PT har jeg til brugen 4 Arduino Nano (v3.0), 1 Arduino UNO R3 og 2 arduino Mega 2560 R3
Og nogle forskellige shields, sensore, masser af modstande, og transistore, moduler osv.

Sidste tanke er at lave nogle artikler, en længere vejledning/E-Bog om hvordan man bruger elektronik, og programmer, hvad man skal være opmærksom på, også sidst og ikke mindst at man bliver koblet op til dette forum hvor man kan stille øvrige spørgsmål, samt eventuelt en live chat på fx. Tinychat.com eller lign.

Fortæl hvad i tænker :)
Mvh. Danni Hansen.

 

Offline gerd

  • Administrator
  • µProcessoren
  • *****
  • Indlæg: 915
  • Antal brugbare Indlæg: 97
    • Vis profil
    • Hjemmeside med nogle af mine projekter
Sv: Opstart af privat hold - Arduino Kendskab og programmering
« Svar #1 Dato: August 10, 2014, 15:06:08 »
Hej Danni,

en super ide!!
tænkte du på at lave det kun med voksne eller også med unge? Eller måske som et "ferie projekt"?
Sammen med en skole? Eller sammen med byen?
X år siden har je bygget sammen med 6 unge (omkring 15-17 år) en billardbord. Det var også et ferie projekt. En lokale sparekasse har sponsoreret os og har betalt alt materiale (omkring 3000kr).

gerd

 

Offline Danni-Hansen

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 544
  • Antal brugbare Indlæg: 17
    • Vis profil
Sv: Opstart af privat hold - Arduino Kendskab og programmering
« Svar #2 Dato: August 14, 2014, 11:39:11 »
Hej Gerd.

Undskyld mit sene svar, der er travlt ind imellem.

Jeg tænkte på at lave det som et åbent hold, så alle over 18 år kunne tilmelde sig.
Ferie hold havde nok været en udemærket idé, men, sommer-ferien er allerede så småt slut.

Ang. stedet, så kunne det være hvor som helst, dog skal der nok være en mulighed for at 'underviseren(e)' har en mulighed for at være et sted hvis det ikke er et 1 dags hold.

Mulighederne er jo mange :)
Mvh. Danni Hansen.

 

Offline janengelbrecht

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 211
  • Antal brugbare Indlæg: 23
    • Vis profil
    • Personlig hjemmeside
Sv: Opstart af privat hold - Arduino Kendskab og programmering
« Svar #3 Dato: November 09, 2014, 00:06:51 »
Det nemmeste er vel at kontakte nærmeste aftenskole og lave det i deres regi....man får løn , lokaler og folk ordner det praktiske :)
Skal lige siges at der ikke rigtig pt. udbydes elektronik hold i aftenskole regi. Mit indtryk er at interessen blandt lægfolk er lav i dag.
Der er et segment af makers/hackers (de er generelt ret velfunderede og har egne Hacker spaces/lokaler hvor de mødes og underviser hinanden) der er meget aktive, derudover en lille håndfuld radioamatører med egne klubber med undervisning.
Så ved ikke om behovet for undervisning er stort nok til at lave hold ?

Måske er vejen frem et website med danske instruktions videoer, PDF e-ebøger, online tests, forum for spørgsmål/svar mv.
« Senest Redigeret: November 12, 2014, 16:55:12 af janengelbrecht »