Byg selv mikrofon samt forstærker med forvrænger (Læst 3426x)

Offline Windblaster

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Byg selv mikrofon samt forstærker med forvrænger
« Dato: Marts 15, 2011, 11:39:14 »
Hej Alle sammen.

Jeg er gået igang med med eksamens projekt på HTX i Produktion og Design.
Min plan er og lave en mikrofon, som skal kobles til en forstærker, som derefter sender signalet videre til et par højtalere.
Jeg har allerede en forstærker baseret på en almindelig byggesæt forstærker. Kan ikke huske navnet på den nu, men uploader et billede og navn af den senere idag.
Det jeg mangler og lave er en mikrofon, som man kan tale i, for derefter at forstærke den op. Jeg ville også meget gerne lave noget så jeg kan forvrænge lyden, så man kan lave sjov med at forvrænge folks stemmer. min anden plan er og at den forstærker jeg har, fungerer som en forstærker til min telefon eller mp3. Jeg ville gerne prøve og kombinere de 2 ting i et kredsløb.
Nogen der har en ide eller et link til hvordan sådan en mikrofon/forvrænger skal laves? evt. have nogle gode søgeord efter det.
Jeg ved ikke helt om jeg kan bruge den forstærker jeg har til mikrofonen. Ellers vil jeg lave en ekstra forstærker, som kun er til min mikrofon, og så have et 2delt sæt med forstærker til telefon og en til en højtaler.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig

Edit: jeg har tænkt mig at mikrofonen skal været baseret på en Dynamisk mikrofon med princippet moving coil. Det signal der så kommer ind, vil jeg så manipulere på. Til sidst vil jeg så forstærke det hele op og smide det ud i højtalerne. Jeg ved dog ikke om det er nødvendigt og have en forforstærker på før jeg manipulere med lyden.
Nogen som ved hvordan man manipulere med lyden ? og er det muligt og kunne manuelt manipulere med lyden, ved hjælp af en variabel modstand, eller ved at tænde en kontakt, så en kondensator ændrer på signalet?
Er lidt på bar bund om hvordan en manipulation af signalet foregår, så hvis nogen kan forklare dette eller henvise et link til et sted som kan forklare dette, ville det være fint
« Senest Redigeret: Marts 15, 2011, 15:14:09 af Windblaster »