Elektronik boks til bil - Arduino? (Læst 4469x)

Offline zeecue

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 3
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Elektronik boks til bil - Arduino?
« Dato: September 14, 2010, 21:38:46 »
Hej

Jeg har i et stykke tid gået med tanken om at lave en elektronikboks til bilen, som lader mig gøre disse ting:
Tænde tågelyspæren i enten H/V side, afhænging af hvilken vej man blinker og slå funktionen fra ved en bestemt hastighed.
Styre tågelygterne så de tænder når jeg låser bilen op(Coming home funktion), Bilen har allerede den modsatte funktion hvor nærlyset bliver tændt i enten 30sek/2min når man forlader den.
Vise et display der kan vise disse ting:
Omdrejninger, Ladetryk, Ur, Temperatur

Jeg har allerede en Seeeduino Mega og et 16x2 display, samt breadboard og kabler.

Er dette noget der er muligt at lave tror i?

 

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Elektronik boks til bil - Arduino?
« Svar #1 Dato: September 20, 2010, 20:05:18 »
Hey.

Er helt sikker på at det kan laves, men det der med display, osv. det må jeg nok indrømme at jeg ikke har lært noget om endnu, men resten er jo rimelig simpelt, det skal jo bare være et timer kredsløb som tænder dit tåge lys når du låser den op. Det med at tænde dem enkeltvis kan klares med et par relæer   :)
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.

 

Offline bws

  • Lavpas filter
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Antal brugbare Indlæg: 24
    • Vis profil
Sv: Elektronik boks til bil - Arduino?
« Svar #2 Dato: September 21, 2010, 01:28:51 »
hvad er det for en bil ?? for hvis det er en nyere bil, kan man jo sætte arduino´en til CAN bussen !!

 

Offline zeecue

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 3
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Elektronik boks til bil - Arduino?
« Svar #3 Dato: September 21, 2010, 20:25:42 »
Det er en Skoda Superb 3U, som kun benytter canbus til nogle komfort funktioner og til infotainment systemet.
Og desuden foregår alt "snak" på canbussen med 500kbit, og at det er næsten umuligt at få arduinoen til at fange de rigtige signaler.