Strømforsyning til hæve- sænkebord (Læst 4434x)

Offline Lars1444

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Strømforsyning til hæve- sænkebord
« Dato: Februar 25, 2017, 11:55:16 »
Hejsa.

Jeg har fået købt 2 gamle hæve- sænkeborde på en auktion, hvor batterierne er døde og bordet derfor ikke kan hverken køre op eller ned..

Jeg har så fået at vide, at man "bare" skal finde en 24V strømforsyning og sætte til i stedet, for batterierne dør over tiden alligevel.  Hvilket jo lyder fornuftigt nok...   

Mit problem er så, at nu har jeg prøvet med forskellige 24V strømforsyninger (switchmode og almindelig jernkerne-trafo), men ingen af forsøgene kan få bordet til at køre op (jeg kan godt få bordet til at køre ned!).  Der mangler simpelhen "power".  Formoder at der ikke er effekt nok til at trække startstrømmen?
I batteripakken sidder der 2 batterier på 12V og 2,3 Ah  og på Motoren til stellet står der 24V 15A....

Nu kunne jeg så godt tænke mig at høre nogle bud på hvad jeg umiddelbart bør/kan/skal gøre, for at få power nok til at trække motoren, så den kan køre op.

Er det noget med at smide en masse lytter på trafoen?

Jeg sidder og overvejer om jeg skal købe en ringkerne trafo der kan levere 650W (450 kr.), eller om jeg skal købe nye batterier (85 kr. stykket i Kina - så sammenlagt omkring 400 kr.)  Men jeg vil bare gerne holde prisen nede, for skal have solgt bordene på gul og gratis.

Håber at der er nogen der har nogle idéer?

Mvh Lars

 

Offline bws

  • Lavpas filter
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Antal brugbare Indlæg: 24
    • Vis profil
Sv: Strømforsyning til hæve- sænkebord
« Svar #1 Dato: Marts 21, 2017, 23:11:56 »
hey

du skal jo nok have en dc forsyning der min, kan levere 2,3A men ja start-strømmen er nok høj når den skal køre opad så mulighvis en 100uF kondensator eller højere på forsyningen kunne hjælpe på det.

MVH