Print Fremstilling - Billigt (Læst 13550x)

Offline Danni-Hansen

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 544
  • Antal brugbare Indlæg: 17
    • Vis profil
Print Fremstilling - Billigt
« Dato: Januar 19, 2013, 21:02:44 »
Hej Folkens.

Står og skal have fremstillet noget print i Februar måned, og ville høre om der er andre der skal have selv designet print med?
http://imall.iteadstudio.com/open-pcb/pcb-prototyping.html

Skriv til min email (Reagere sjælent her inde)
danni.hansen.1985@gmail.com
Mvh. Danni Hansen.

 

Offline Jesper_Munkholm

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 380
  • Antal brugbare Indlæg: 36
  • Alt er Volt
    • Vis profil
Sv: Print Fremstilling - Billigt
« Svar #1 Dato: Januar 22, 2013, 18:12:08 »
jeg klarer mig med std. hul-print... endnu!  :)
"Buy a man a beer and he wastes an hour. Teach a man to brew and he wastes a lifetime." :)

 

Offline Leonard

  • Spændingsdeler
  • ****
  • Indlæg: 67
  • Antal brugbare Indlæg: 2
    • Vis profil
    • RC Trucks
Sv: Print Fremstilling - Billigt
« Svar #2 Dato: Februar 17, 2013, 20:24:29 »
Det var lige den eneste tråd om print fremstilling jeg kunne finde, så tillader mig at skrive her:

Er Olimex ude af billedet ?
Synes det er lidt nemmere med et EU-land, så slipper jeg for at det hænger i tolden.
Er der andre steder til print fremstilling af få styks ?
Thomas Leonard

 

Offline bws

  • Lavpas filter
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Antal brugbare Indlæg: 24
    • Vis profil
Sv: Print Fremstilling - Billigt
« Svar #3 Dato: Februar 18, 2013, 06:14:53 »
Er Olimex ude af billedet ?

jeg synes personligt olimex er noget dyr i forhold til hvad de kan, når det er proto-print.

Synes det er lidt nemmere med et EU-land, så slipper jeg for at det hænger i tolden.

når du køber et "ikke færdigt produkt"( f.eks. komponenter og rå print) fra hvilket som helst land i verden, betaler du ikke told for det, kun moms hvis det er udenfor EU og overstiger en værdi på 1150kr.

MVH

 

Offline Danni-Hansen

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 544
  • Antal brugbare Indlæg: 17
    • Vis profil
Sv: Print Fremstilling - Billigt
« Svar #4 Dato: Februar 18, 2013, 14:11:00 »
Hej Leonard.

Jeg fortrækker at når jeg udvikler 'opstarts print' eller prototype print, at det er billigst muligt, så ved fejl, så skal jeg ikke skrotte for en formue hvis det ikke virker.
Derfor har jeg valgt det firma som beskrevet.

Og som BWS siger, så er det ikke det store problem selvom det kommer fra Kina eller lign, du skal bare overholde de regler der er, og sørge for at betale told med det samme, som sjælent er ret dyr for mindre mængter.

Sidst jeg fik print hjem derfra, var den deklareret så godt at jeg slap for told og moms, så jeg var den lykkelige modtager af 10 print til under 100 kr (max 5x5cm)

Mvh. Danni.
Mvh. Danni Hansen.

 

Offline Leonard

  • Spændingsdeler
  • ****
  • Indlæg: 67
  • Antal brugbare Indlæg: 2
    • Vis profil
    • RC Trucks
Sv: Print Fremstilling - Billigt
« Svar #5 Dato: April 04, 2013, 12:27:05 »
Er der nogen der ved om et 2-sidet print derfra er gennempletteret ?

Jeg har i dag modtaget en lille pakke print derfra, men de er kun enkeltsidet og er ligesom jeg vil have dem. Vil dog gerne lave nogle 2-sidet, hvis de er gennempletteret.

Og de hang ikke fast i tolden eller noget og 3,5 uges leveringstid, så det er super.
Thomas Leonard

 

Offline gerd

  • Administrator
  • µProcessoren
  • *****
  • Indlæg: 915
  • Antal brugbare Indlæg: 97
    • Vis profil
    • Hjemmeside med nogle af mine projekter
Sv: Print Fremstilling - Billigt
« Svar #6 Dato: April 04, 2013, 12:35:33 »
Hej Leonard,

ja, de er gennempletteret.
Jeg har en 2-sidet print her ("2LAYER GREEN PCB 5CM X 5CM MAX").

gerd
« Senest Redigeret: April 04, 2013, 15:53:30 af gerd »

 

Offline Brix

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 4
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Print Fremstilling - Billigt
« Svar #7 Dato: Marts 01, 2016, 14:59:10 »
Hej Danni. Jeg er ny her - og indenfor elektronik i det hele taget. Hvad er et print, hvad bruges det til? og laver du det stadigt? Selvom jeg ik helt ved hvad det er, forstiller jeg mig at jeg måske har brug for det.. Nårh, ja er vel en kvinde.. :)

Julie

 

Offline asm7100

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Antal brugbare Indlæg: 17
  • Hvis det ikke kan gøres så gør det alligevel.
    • Vis profil
Sv: Print Fremstilling - Billigt
« Svar #8 Dato: Marts 01, 2016, 18:53:45 »
Et print er et trykt kredsløb. Det vil sige, at i stedet for at lave det som en fugle rede eller på hulprint (Det er gerne den måde man laver prototyper af elektronik) Når så prototypen er klar og tingene funger, ja så tegner man et print, og får det fremstillet.
Det er typisk på glasfiber og med "ledninger" som kobber baner på glasfiber pladen. Så er der huller i "printet" og der igennem, kan man så sætte komponenter eller / og man kan også lodde smd komponenter på pladen.

Desuden er der typisk angivning af hvor komponenter skal sidde, deres nr. evt andet tekst ved stik osv osv.
Håber det kan hjælpe dig lidt.
MVH
Allan Madsen

 

Offline Danni-Hansen

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 544
  • Antal brugbare Indlæg: 17
    • Vis profil
Sv: Print Fremstilling - Billigt
« Svar #9 Dato: Marts 04, 2016, 03:32:31 »
Halløjsa Brix?

Jeg har ikke benyttet denne side så meget, de sidste måneder (Ved at være ret længe siden), tjekker dog poster af og til (Helst gerne hver måned).

Projektet er fra Januar 2013, og jeg bruger ikke så meget energi på at få fremstillet prints :)

Jeg har lagt 2 link til prints, som du kan klikke på, for at få en bedre fornemmelse af, hvad det helt præcist er:

http://thumbs.dreamstime.com/z/print-circuit-board-pcb-25848391.jpg

http://3nipp02i1lqr3e844s4d6w4f.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/11/circuit-board-290x195.jpg

Det er egentligt det, der sidder i din PC, Telefon, Printer, TV, og meget andet elektronik, hvor det helst gerne er skjult ind under alt muligt plastic mv :)

Mvh. Danni.
PS. Da jeg ikke er online så tit (som nævnt) så kan der godt gå noget tid imellem mine svar.
Mvh. Danni Hansen.

 

Offline Brix

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 4
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Print Fremstilling - Billigt
« Svar #10 Dato: Marts 11, 2016, 17:59:44 »
Tak for jeres svar, de var meget behjælpelige. Jeg har et par spørgsmål mere hvis det ikke er til for meget ulejlighed. Jeg skal bruge et print til en Portotype. Er det sådan at man kan bestille et print i en bestemt størrelse? Det er vigtigt for mig at vide om elektronikken kan være derinde eller ej, da jeg har meget begrænset med plads. Jeg har naturligvis undersøge at komponenterne (diode, LCD skærm+driver osv) overhovedet produceres små nok, men jeg aner intet om hvad det kræver af modstande osv at forbinde komponenterne. Ydremere, jeg kan forstå at man skal være i stand til at tegne et diagram hvor alle komponenter er forbundet korrekt med de rigtige modstande osv for at kunne lave et print, er det korrekt?

Tak for jeres svar, de er meget værdsatte 😊

 

Offline Danni-Hansen

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 544
  • Antal brugbare Indlæg: 17
    • Vis profil
Sv: Print Fremstilling - Billigt
« Svar #11 Dato: Marts 19, 2016, 02:42:44 »
Hej Brix.

Jeg er lige på, for en kort stund.

Der er noget der hedder Prototype Prints, altså som dem jeg viste billede af her i tråden.
https://www.google.dk/webhp?ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=9a3sVuGXD-Sy6ASc14XYCg#q=prototype+pcb

Men var jeg dig, så ville jeg købe nogle Breadboards, til at danne konstruktionen, før du går i gang med at udvikle et print. Sørg for at dokumentere alle forbindelser, og hvad de bliver brugt til, hvis du skal lave et Print (PCB)
https://www.google.dk/search?q=reusable+prototype+boards&biw=1536&bih=730&site=webhp&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwiIz7m6z8vLAhVoDJoKHTDhBp0Q_AUIBigA&dpr=1.25#q=breadboards

Go Weekend.
Mvh. Danni Hansen.