aktive højtalere af skrot (Læst 4060x)

Offline techmind-beta

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 9
  • Antal brugbare Indlæg: 3
    • Vis profil
    • techmind beta
aktive højtalere af skrot
« Dato: Oktober 30, 2013, 16:10:07 »
heysa, på et tidspunkt manglede jeg nogle transportable, og opladbare mini højtalere, der var til at holde ud at høre på. Det endte med at blive helt godt, og faktisk har jeg brugt den en del.

Som forstærker chip kan bruges en carfi, den kan køre klasse H så vidt jeg husker, hedder TDA1562Q og den er stereo i en chip og på ca. 2 x 60 watt ved 14,4 volt.  har et pcblayout til den hvi det er.

kloarkRørsHøjtaler kan ses her:

 http://www.youtube.com/watch?v=TGfY2vlyQZM


Dele der blev brugt:
Kloark rør ca. 35 cm.
en stump råhvidt nappa
en stump sort frontstof eller evt en stump sort nylon strømpe
to små højtaler enheder, her 2 højtaler enheder fra et skrottet B&O tv (LX 2800)
forstærker printet fra et sæt billige 12 volt 'skod' computerhøjtalere
her var jeg heldig at det var en forstærker chip med noget power i der normalt bruges i bil forstærkere på 2 x 18 watt klasse d
nogle Li Ion celler fra defekt bærbar computer, her tre stk med lade regulator fra en trådløs bil printer. Det er et Li Ion batteri på 1900 mH og 11,1 volt.
En afbryder fra en defekt cirkulations pumpe fra mit varmeanlæg, noget ledning fra en skrottet vaskemaskine
Lidt maling
noget lim til varm limpistol
noget doppeltsidet tape eller noget danalim 245 til nappa
et par grimme røde håndtag fra et køkkenskab
« Senest Redigeret: Oktober 30, 2013, 18:30:17 af techmind-beta »
Energi er det eneste der rykker, den der har det eller kan styre og regulere det vinder ;) Se nogle  vedvarende energi projekter og nørd projekter

 

Offline Jesper_Munkholm

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 380
  • Antal brugbare Indlæg: 36
  • Alt er Volt
    • Vis profil
Sv: aktive højtalere af skrot
« Svar #1 Dato: Oktober 30, 2013, 20:05:59 »
snedigt! hvor lang er 'oppe' tiden (jeg ved det hænger sammen med volumen) :)
"Buy a man a beer and he wastes an hour. Teach a man to brew and he wastes a lifetime." :)