Hjælp til køb af monteringsplade (Læst 4419x)

Offline SolidGeek

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 14
  • Antal brugbare Indlæg: 1
    • Vis profil
Hjælp til køb af monteringsplade
« Dato: Februar 29, 2016, 16:08:20 »
Hej allesammen,

Jeg er igang med et lidt spændende lyd-projekt, som jeg håber at kunne blive færdig med inden alt for længe. Projektet er at bygge en transportabel højtaler, med indbygget forstærker, batteri-pakke og god lyd. Jeg er allerede godt igang, og mangler kun få dele for at kunne færdiggøre min "lydkasse" ;D

Jeg har tegnet min lydkasse i Inventor, så jeg kunne få et godt overblik over størrelsen og hvordan det hele skulle skrues sammen, så her får i lige et billede:



Jeg har købt 2 gode bashøjtalere, en god og kraftig diskant og lavet mit eget delefiltrer. Dertil har jeg købt en 300watt klasse-D mono forstærker, og en lille fix forforstærker hvor man kan regulere volumen, bassen og diskanten. Alt skulle gerne være her i løbet af de næste par dage. Knapperne til at styre lyden, skal sidde på siden af lydkassen hvilket hurtigt kan blive et problem hvis den skulle vælte eller støde ind i noget. Jeg har derfor fundet ud af at der er noget der hedder en "monteringsplade" som laver en udhuling i pladen, så knapper og potentiometerne ikke stikker ud. Jeg har dog på ingen måde kunne opspore en i den rigtige størrelse, de har alle været al for små, som den her fra BeKent http://bekent.dk/cp-1-sw.html

Det jeg er på udkig efter er noget i den her stil:



Ved i hvor man kan købe sådan nogle som mindst er 180mm i bredden?

På forhånd tak!
- Emil Jacobsen

 
 

Offline SolidGeek

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 14
  • Antal brugbare Indlæg: 1
    • Vis profil
Sv: Hjælp til køb af monteringsplade
« Svar #2 Dato: Februar 29, 2016, 18:50:50 »
Hej Gerd,

Tusind tak for din hjælp! Du har fået mig sendt i den rigtige retning  ;D!

Jeg vil løbende opdatere den her tråd med mine fremskridt, håber nogle vil finde det interessant og måske behjælpeligt  :)