Solex agitator (james bond) (Læst 8413x)

Offline ics

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 10
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Solex agitator (james bond)
« Dato: November 04, 2010, 12:40:54 »
Hej alle i elktro folk…

Jeg har en udfordring som jeg håber at i kan hjælpe med… jeg er James Bond prop nørd og laver og samler på James Bond props… I den forbindelse er vi en gruppe som gerne vil lave solex agitator fra filmen "the man with the golden gun" – kan i huske den. Anyway – der er en masse elektonik komponenter som ses kan i evt hjælpe mig med at identificere og navngive de enkelte og evt fortælle hvor de kan købes.

Hvis i har lyst til at se vores hjemmeside (håber ikke dette vurderes som spam, men sig til hvis i mener det) er den :

www.007jamesbond.dk

mvh
ics


Er billede af elektronikken:



 

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Solex agitator (james bond)
« Svar #1 Dato: November 04, 2010, 15:57:04 »
Hej ics og velkommen til.

Bare rolig dit indlæg er slet ikke i nærheden af noget som ligner spam  ;)

Jeg har kigget lidt på jeres hjemmeside, iørvigt en rigtig fin side. Jeg syntes ikke jeg kunne finde noget om den "solex agitator", har også prøvet at google det, men er stadigvæk lidt i tvivl om hvad det helt præcis gør..

Jeg kan fortælle dig at de kompunenter du har på dit billede hovedsaligt er modstande af forskellige værdier. De to runde der sidder forneden kunne godt ligne nogle terminaler, af en slags.

Det i midten kan jeg ikke rigtig tyde hvad der.. det kan være det er en Galena krystal, men er ikke sikker..

Du må meget gerne komme med lidt mere info omkring den :)
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.

 

Offline ics

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 10
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Solex agitator (james bond)
« Svar #2 Dato: November 04, 2010, 20:31:05 »
Hej A5ive

Tak for velkomsten…

Hvis du ser vores hjemmeside igen (håber du også nyder vores TV interviews etc) så kan du se der er en prop side – altså en side hvor vi viser de replikaer af ting som har æret med i Bond filmene – det kan være Jaws sølv tænder, Oddjobs kaste hat etc – dvs effekter fra Bond filmen.
Mht til "Solex agitator" så er det en prop som er med i "man with the golden gun" – det skal kunne forvandle sol lys til energi og derved redde verden for energi krisen, husk at filmen er fra 70erne med energi krise. Scamanga (manden med den gylde pistol) har naturligvis stjålet denne og det er bla Bonds opgave at få fat iden…Propen i filmen virker jo helt sikkert ikke meennnn hvis vi skal lave en 100% kopi så skal vi jo vide hvad de forskellige modstande etc hedder og hvor vi kan skaffe dem fra.. Håber dette hjælper…

Mvh
ICS

 

Offline Merlin

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 214
  • Antal brugbare Indlæg: 31
  • Må den magiske røg blive inden i dine komponenter
    • Vis profil
Sv: Solex agitator (james bond)
« Svar #3 Dato: November 04, 2010, 22:15:32 »
Hej A5ive og ics
Et rørreværk i en tank eller er reactor kaldes på engelsh en Agitator
så " solar agitator " giver en form for mening 
på den måde komponenterne sidder symetrisk kunne det minde om en form for multi multivibrator
De store forneden ligner i mine øjne dioder af ældre herkomst, til at spænde på en køleplade
Kunne du ikke uploade et billede af bagsiden af printet da der her er en del printbaner også
så er det lidtnemmere at " fantasere" sig til noget der ligner et diragram og dermed en funktion
hvornår er filmen fra
  Tage

 

Offline ics

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 10
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Solex agitator (james bond)
« Svar #4 Dato: November 04, 2010, 22:38:11 »
…husk at det er prop – dvs den har aldrig virket men skulle se ud som den virker – derfor ser man aldrig printet i filmen… Jeg poster lige nogle extra billeder af den. Filmen er fra 1974…

Men tak for alle jeres indput, håber der kommer flere som kan identificerer de forskellige modstande etc.







 

Offline Merlin

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 214
  • Antal brugbare Indlæg: 31
  • Må den magiske røg blive inden i dine komponenter
    • Vis profil
Sv: Solex agitator (james bond)
« Svar #5 Dato: November 16, 2010, 20:16:56 »
Ok nu ved jeg hvad en PROP er, en dummy
Vil du bare have indificeret de forskællige modstande kan jeg hurtigt klare det
Tage

 

Offline ics

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 10
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Solex agitator (james bond)
« Svar #6 Dato: November 18, 2010, 11:22:13 »
Hej Merlin…

Ja en prop er bare noget I en film… ikke alle a-bomber er fx a-bomber og pistoler er ofte ikke rigtige pistoler… og og og men de går under navnet props..

Ja kan de identificerer og navngive alle modstandende (og kan man stadig købe dem) – hvad med de to runde i bunden som lidt ligner ur batterier og hvad er er det for nogle messinge stænger de køre ??

Men jeg er taknemmelig for al den hjælp i kan give…

Mvh

ICS

 

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Solex agitator (james bond)
« Svar #7 Dato: November 22, 2010, 21:01:11 »
Hey. Jeg har haft sendt en mail til El-Supply.dk og spurgt dem om de have nogle kompunenter som kunne passe til dit prob. her er svaret:

Citér
Hej Morten
 
Nu har vi alle her studeret billedet og det eneste vi har der har en lighed, er de to nederste runde grønlige med modstanden loddet på.
Det kunne være en Rectifier diode, se vedhæftet billede.
Vi har faktisk en diode som er grønlig, den er ikke på webshoppen og koster kr. 29,00 incl. moms.
De firkantede kunne evt. være en flance fra bøsningen til et stik.
Den i midten har vi ikke noget bud på.
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.

 

Offline Merlin

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 214
  • Antal brugbare Indlæg: 31
  • Må den magiske røg blive inden i dine komponenter
    • Vis profil
Sv: Solex agitator (james bond)
« Svar #8 Dato: November 22, 2010, 22:25:12 »
Nederst imellem dioderne 33 ohm
øverst til venstre 3,3 kilo ohm
øvrerst til højre 470 ohm
2 vandrette
 nederst 12 ohm
 øverst 33 ohm ældre induktions fri modstand
4 store i midten
  fra  venstre 82 kilo ohm
                   56 kilo ohm 
                  100 kilo ohm det er svært med kun 2 synlige farvebånd
                   ?-6-0-10% kan være 56 ohm
de små ligner dem man bruger i dag, men de store røde kan være drosselspoler, du finder kun den slags i gamle fjernsyn
senest fra 1970 så opgiv det
skaf nogle 1/2 eller 1 watts typer og mal dem røde selv imellem farve båndene
Tage

   

 

Offline ics

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 10
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Solex agitator (james bond)
« Svar #9 Dato: November 23, 2010, 19:30:37 »
Hej Merlin og A5ive


Mange gange tak for hjælpen - det skrider jo frem af og A5ive jeg er meget imponeret af at du gider sende billedet videre...

Nu til næste spørgsmål, for nu kan jeg  jo begynde at købe nogle af komponenterne... hvor i Nordsjælland (bor i Hillerød) er der en elektronik bix som kan klare det - ellers skal jeg ind til kbh...

Atter engang tak for hjælpen....

 

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Solex agitator (james bond)
« Svar #10 Dato: November 24, 2010, 15:06:36 »
Det er det vi har et forum til, så vi kan hjælpe hinanden  ;)

Jeg ville da prøve på www.el-supply.dk, det var dem som jeg mailede til. Jeg har selv handlet der ofte, og er godt tilfreds med deres service.

Men hvis du heller vil ind i en fysisk butik så findes der faktisk en butik i hillerød som hedder AJ elektronik & data A/S. De har en smule elektronik sådan til husbehov. Den ligger på Slotsgade 15 Tlf. 48263487
De burde nok kunne skaffe de modstande som du mangler
« Senest Redigeret: November 24, 2010, 15:14:07 af A5ive »
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.