signal fra RC reciver og output til servo (Læst 5012x)

Offline Cl@us

  • Modstanden
  • **
  • Indlæg: 20
  • Antal brugbare Indlæg: 1
    • Vis profil
signal fra RC reciver og output til servo
« Dato: Marts 20, 2016, 18:54:11 »
Jeg har kæmpet som en gal med at finde ud af at få læst signalet fra min RC reciver og dermed sendt det videre som output til en servo.
Indtil videre, har det lykkedes mig at læse signalet fra min RC reciver.
Det signal jeg har læst, er samme signal som der bliver sendt ud af min servo tester, som er en værdig der ligger på mellem 500 og 2500, fra min servo tester, og mellem 900 og 2100 på min rc reciver.
midten ligger på 1500. Det er nøjagtig de signaler jeg skal kunne omforme og sende videre til min servo, således at arduino kortet egentlig kun virker som en opsnapper af signalet, så jeg kan begynde at kontrollere andre servoer, eller andet udstyr med det signal.

Jeg har bruge følgende side til at opsnappe signalet, men så kan jeg ikke finde ud af kontrollere et signal ud til servoen fra det signal jeg får ind.
https://www.sparkfun.com/tutorials/348

er der nogen der kan hjælpe mig`?

 

Offline asm7100

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Antal brugbare Indlæg: 17
  • Hvis det ikke kan gøres så gør det alligevel.
    • Vis profil
Sv: signal fra RC reciver og output til servo
« Svar #1 Dato: Marts 21, 2016, 12:18:47 »
https://www.youtube.com/watch?v=bxlJckevIEk
Ham der har lavet dette, har lavet en serie, hvori han fortæller om hvordan det virker, du må selv lige kikke dem igennem, men mener det er omkring afsnit 3, Håber du kan bruge det.
MVH
Allan Madsen

 

Offline Cl@us

  • Modstanden
  • **
  • Indlæg: 20
  • Antal brugbare Indlæg: 1
    • Vis profil
Sv: signal fra RC reciver og output til servo
« Svar #2 Dato: Marts 21, 2016, 19:16:16 »
asm7100 tak, dog er der ikke lige det jeg har brug for.
Jeg har fundet en masse videoer, samt tutorials der fortæller om servo kontrol og om at tage rc reciversignalet og bruge det i arduino. Dog er langt de fleste kun interesseret i PPM signalet, som jeg har læst mig til er det komplette signal fra reciveren, altså alle kanaler sammen.
Jeg er i gang med at lære at tage et signal fra en rc reciver, altså PWM signalet, og bare køre det direkte igennem arduino Uno og ud igen, til en servo.
Når jeg så kan det, kan jeg  begynde at skrive nogle hvis formler til at styre noget lys til en fjernstyret bil.
Samtidig vil jeg på sigt jo lære at styre robotter med min fjernbetjening, så det er lidt vigtigt at jeg kan lære at styre 1 servo før jeg lærer at styre 12 på en gang.
LIge nu kan jeg slet ikke styre et PWM signal ud til en servo, med mindre jeg bruger et potmeter til at kontrollere en servo med. Det kan jeg bare ikke finde ud af at kombinere med en Rc reciver.

hvor dævlens skal jeg lede?

 

Offline asm7100

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Antal brugbare Indlæg: 17
  • Hvis det ikke kan gøres så gør det alligevel.
    • Vis profil
Sv: signal fra RC reciver og output til servo
« Svar #3 Dato: Marts 21, 2016, 19:33:34 »
Hejsa.
Ja jeg vil tro du stadig kan finde svart i nogle af de videoer, vil også selv til at bygge en TX / RX for jeg vil lave en Quad coupter.
MVH
Allan Madsen

 

Offline Cl@us

  • Modstanden
  • **
  • Indlæg: 20
  • Antal brugbare Indlæg: 1
    • Vis profil
Sv: signal fra RC reciver og output til servo
« Svar #4 Dato: Marts 21, 2016, 20:15:38 »
asm, men du skal vel også kun bruge PPM signalet når det er til en quad?
Jeg er i gang med at lære fra bunden, og ville prøve at se hvad der sker med PWM signalet.

 

Offline asm7100

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Antal brugbare Indlæg: 17
  • Hvis det ikke kan gøres så gør det alligevel.
    • Vis profil
Sv: signal fra RC reciver og output til servo
« Svar #5 Dato: Marts 21, 2016, 21:07:03 »
Nej jeg vil lave min egen sender og modtager med nRF24L og arduino. :-)
MVH
Allan Madsen

 

Offline asm7100

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Antal brugbare Indlæg: 17
  • Hvis det ikke kan gøres så gør det alligevel.
    • Vis profil
MVH
Allan Madsen