Lys med timer (Læst 2961x)

Offline Kebri

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Lys med timer
« Dato: Februar 24, 2018, 21:20:42 »
jeg vil gerne lave et spillende, hvor der sidder et lys og en knap, hvor den hvis tur det er lyser knappen ved i 60 sek og derefter giver en lyd og begynder at lyse ved den næste medmindre man selv trykker på sin knap og sender turen vider inden tiden er gået. Er der nogen der kan lave et diagram og evt hvad der skal bruges

 

c0x

  • Gæst
Sv: Lys med timer
« Svar #1 Dato: Juli 15, 2018, 02:11:01 »
jeg vil gerne lave et spillende, hvor der sidder et lys og en knap, hvor den hvis tur det er lyser knappen ved i 60 sek og derefter giver en lyd og begynder at lyse ved den næste medmindre man selv trykker på sin knap og sender turen vider inden tiden er gået. Er der nogen der kan lave et diagram og evt hvad der skal bruges

der er helt sikkert nogen, der godt kan lave et diagram til dig og det kan laves på mange forskellige måder.
Du skriver ikke meget om dine forudsætninger eller om det skal bruges til noget seriøst, men jeg tænker at du måske skulle kigge på Arduino? Det er nok det letteste at komme i gang med.
Se eks. her, med lidt tilpasning kan det en stor del af det som du leder efter: http://gotech.dk/laer-elektronik/arduino-liste-tutorials/arduino-for-loops/


/c0x