Lenovolader (Læst 4754x)

Offline knagsted

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 7
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Lenovolader
« Dato: Februar 26, 2018, 18:13:20 »
Jeg har en nyere Lenovo Pc helt uden lamper og det betyder at jeg ikke kan se hvornår Pc'en tror at den er færdigopladet. Jeg vil ikke klippe ledningen over (DC siden), men jeg ville gerne sætte et smart kredsløb på som kan indikere hvornår opladningen er ved at være afsluttet. Hvis jeg havde den bøsning der sidder i Pc'en og stikket som sidder på laderen, kunne man indskyde noget i DC vejen, men det kræver jo nærmest en defekt Pc og lader som man kunne skille ad for at få stikkene. Et wattmeter på AC siden kan gøre det, men det er ikke så smart når man er på farten. Ligegyldigt hvad man siger, så er det dårlig idé bare at lade natten over. Har nogen en idé?

Peter

 

Offline Jakobsen

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 302
  • Antal brugbare Indlæg: 45
    • Vis profil
Sv: Lenovolader
« Svar #1 Dato: Februar 26, 2018, 18:34:31 »
Hej Langsted
Velkommen til.  Skriv lige modelnummeret på din laptop så er det formentlig nemmere at svare på dit spørgsmål.
Godt nok ikke smart at der ikke nogen indikator på opladestanden 🤤

 

Offline knagsted

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 7
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Lenovolader
« Svar #2 Dato: Februar 28, 2018, 17:21:42 »
Jeg ved ikke om de synes det er smart at der ikke er nogen lamper på. Jeg kan også godt savne harddisk lampen, så man kan se om der er aktivitet. Det er en Lenovo T450 type 20BV001BMD.

Peter

 

Offline Jakobsen

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 302
  • Antal brugbare Indlæg: 45
    • Vis profil
Sv: Lenovolader
« Svar #3 Dato: Februar 28, 2018, 21:07:24 »
Hej Peter

Hm... ja jeg kan se at andre også klager over manglende led til info om power og at det er kommet tilbage på nyere modeller

Hvis man kigge i manualen http://content.etilize.com/User-Manual/1031844641.pdf
på side 8 vedr. status indikator så skriver de at de bruge prikken over"i" på Think Pad logo  "led" til at vise forskellige ting

The indicator in the ThinkPad logo and the indicator in the center of the power button show the system
status of the computer.
• Fast-blinking for three times: The computer is initially connected to power.
• On: The computer is on (in normal mode).
• Fast-blinking: The computer is entering sleep or hibernation mode.
• Slow-blinking: The computer is in sleep mode.
• Off: The computer is off or in hibernation mode.

Det jeg så tænkte var om det måske var noget man kunne tweeke i BIOS og måske få anden visning med den led, måske at den blinkede på en bestemt måde når den lader og anderledes når den er fuldt opladet



 

Offline knagsted

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 7
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Lenovolader
« Svar #4 Dato: Marts 01, 2018, 11:09:11 »
Hej Jakobsen.
Det har jeg ikke lige tænkt over så jeg vil kikke i BIOS'en. Det er korrekt at dioden i prikken over i'et i ThinkPad opfører sig som du beskriver. HP har beholdt deres lysdioder.

Peter