60A Pulse spot welder i et normalt hjem (Læst 3850x)

Offline bok_slash

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 2
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
60A Pulse spot welder i et normalt hjem
« Dato: Februar 26, 2017, 17:30:46 »
Hejsa :) Jeg står og vil have mit en Pulse spot welder da jeg er ved at være træt af og købe dyre batteri packs til min EL-Bike når jeg vil kunne lave dem meget billiger selv (ja er jyde)
og derfor står jeg og skal have købt mig en Spot welder men, den jeg har forelsket mig i kræver 60A HFI i følge sælgerens ebay side, Vil jeg kunne køre den på en normal 40A HFI anlæg? eller vil den bare slå fra med det samme,. maskinen kan indstilles i styrke og i de fleste videoer jeg har set omkring spotweld af lithium batterier siger folk at den ikke må stå højere end 40A
http://www.ebay.co.uk/itm/60A-788H-LED-Pulse-Battery-Spot-Welder-Welding-Soldering-18650-Battery-Charger-/391342898700?hash=item5b1ddabe0c:g:AWAAAOSwtnpXo1OX

Håber at der er nogle som kan kaste lidt lys over sagen (o: samt er i stand til at forstå hvad det er jeg spørger om xD

 

Offline Jesper_Munkholm

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 380
  • Antal brugbare Indlæg: 36
  • Alt er Volt
    • Vis profil
Sv: 60A Pulse spot welder i et normalt hjem
« Svar #1 Dato: Februar 28, 2017, 19:33:53 »
den kan sikkert fint køre på en alm lysgruppe!! (Primary Current:
2 - 15 A)
så ved fuld svejse strøm, bruger den 15A! håber det giver mening
"Buy a man a beer and he wastes an hour. Teach a man to brew and he wastes a lifetime." :)

 

Offline bok_slash

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 2
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: 60A Pulse spot welder i et normalt hjem
« Svar #2 Dato: Marts 01, 2017, 13:52:38 »
Dejligt at høre (for jeg har bestilt xD)
så mangler jeg bare at bestille en ordenlig bunke Li-ion :p

tak for info :)

 

Offline bws

  • Lavpas filter
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Antal brugbare Indlæg: 24
    • Vis profil
Sv: 60A Pulse spot welder i et normalt hjem
« Svar #3 Dato: Marts 21, 2017, 23:01:15 »
hey

der er en grund til at de skriver hvad de skriver på sælgerens side, du må slet ikke bruge dette aparat der hjemme her i DK da du skal langt overgå den læk strøm et hjemme HFPI relæ dedektere, det kun til brug i industri installationer hvor men ikke har den samme lovgiving omkring dette.

du kan omgå dit HFPI relæ ved at galvanisk adskille boligens forsyning og apparratet men dette er EKSTREMT FARLIGT hvis den kan lave en læk strøm over 60A.

så vil nok finde noget andet hvis jeg var dig.

MVH