Hvis du leger eller gerne vil lege med control af dit hjem. (Læst 3964x)

Offline asm7100

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Antal brugbare Indlæg: 17
  • Hvis det ikke kan gøres så gør det alligevel.
    • Vis profil
Hvis du leger eller gerne vil lege med control af dit hjem.
« Dato: Oktober 04, 2015, 09:48:53 »
Hvis du gerne vil lege med control af dit hjem, hvilke temperatur er der i dine værelser.
Gerne kunne tænde lys, se dit strøm forbrug og en helt masse andre ting.
Så er her lige to sider jeg gerne vil gøre dig opmærksom på.
Den 1st. http://domoticz.com/ er et rigtigt godt stykke software, du f.eks kan smide på en Raspberry Pi (Selv bruger jeg en Raspberry pi B+)det er selv softwaren til at styre det hele med. Men kik sitet og se for dig selv mulighederne er utallige.

Den anden site er denne http://www.esp8266.nu/index.php/Main_Page Der lægger man et stykke software ned i et esp8266 modul, og bruger dette software til at styre hvilke andre komponenter man har tilsluttet til sit esp modul, bare for af nævne et par stykker. Der er f.eks mulighed for at tilslutte en eller flere MCP23017 ic'er, som så giver dig en masse flere IN/OUT put's hvilke du nemt kan styre / holde øje med via DomoticZ serveren.
Af andet kan der også nævnes ADC (dem er der ikke mange af på et ESP modul.
Du kan sætte DHT11/22 på plus en masse andet, men check selv siden.

Jeg har nu brugt det i over en månede og bruger det bla til at "pinge" mine switche, mediecenter, vores mobil telefoner, se om døren i værkstedet er lukket og om jeg fik slukket lyset.
Igen mulighederne er mange og ESPEasy gør det hele nemmer.

Og det bedste af det hele, alt software er gratis og der sidder nogle folk bag begge "produkter" og vitterlig arbejder på det, og de er meget lydhør over får dine kommentar og nye ider, f.eks ESPEasy har vokset gevaldigt over de sidste uger.

Alt sovs til begge systemer er selvfølig frit, og kan da lige fortælle at ESP modulet bliver programmeret igennem Arduino IDE.
MVH
Allan Madsen