Printfremstilling (Læst 4949x)

Offline JOL

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 9
  • Antal brugbare Indlæg: 1
    • Vis profil
Printfremstilling
« Dato: Januar 22, 2019, 11:13:02 »
Jeg tillader mig lige at starte en ny tråd om emnet.
Som hobby elektronik mand har jeg af og til brug for at lave et print eller to.
Tænker at der nok er andre af jer som har samme behov.
Jeg har eksperimenteret med diverse alternative løsninger fundet på youtube, med at printe på fotopapir eller lignede og stryge/laminere det over på printkortene. Selv om dem der viser det får nogle rimelige resultater, så kommer jeg slet ikke i nærheden af noget brugbart.
Ved godt der findes forskellige udbydere i fjernøsten hvor jeg kan bestille prototype kort billigt. Ulempen er at man typisk skal købe 5 eller 10 stk og man kun kan lægge én ordre til de billig penge.
I stedet tænker jeg at der må være nogle som selv har investeret i udstyret og er villig til at sælge kortfremstilling, eller måske en mindre virksomhed som har udstyret stående og ikke selv bruger det så tit.
De fleste elektronik leverandøre har udstyret til salg, så der må jo være nogle som køber det.
Jeg har ikke specielt behov for silkscreen (det er lækkert men ikke nødvendigt), ej heller boret print. Bare et helt enkelt print kort.

Er der nogle af jer som kan hjælpe eller kender nogle?


 

Offline anderserlkker

  • Jordet Collector
  • *
  • Indlæg: 114
  • Antal brugbare Indlæg: 20
    • Vis profil
Sv: Printfremstilling
« Svar #1 Dato: Januar 22, 2019, 19:58:03 »
Firmaet jeg arbejder i laver enkelte print på bestilling. Det skal dog siges vi ikke kan følge med kinas priser, men for enkelte prototyper eller lign vil jeg påstå vi er et godt bud.

Det er råprint uden lak, silkscreen osv.

https://www.svejseautomatik.dk/

Du/i er velkommen til at ringe og forhøre i forhold til pris/leveringstid.

Mvh Anders
Mvh Anders 8)