RC DIY remote (Læst 3697x)

Offline Jesper_Munkholm

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 380
  • Antal brugbare Indlæg: 36
  • Alt er Volt
    • Vis profil
RC DIY remote
« Dato: Januar 17, 2014, 22:12:27 »
½øjsa i forumet...

Jeg er i gang med et project, en af drengene fra madklubben har købt en rc-truck i 1:14, og han mener så vi skal bygge en gummiged... han har adgang til 3D printer, vandskære osv osv...
Så sad jeg og tænkte... (haha... ja den er god nok!)  :P
Vi laver sgu vores 'egen' remote..
ved hjælp af http://www.billporter.info/2010/06/05/playstation-2-controller-arduino-library-v1-0/ og lidt hjerne gymnastik, er det lykkes mig at styre 2 x servo med en 'thumb-stick' altså en på x-aksen og en anden på y-aksen.. :)

more to come... den er pt. programmeret til 4 x servo, altså både højre og venstre 'thumb-bandit' (2 på hver), og så regner jeg med at lave min. 8 relæ udgange, fordelt på de andre tryk!!
kom gerne med gode ideér og indspark til dette projekt!
"Buy a man a beer and he wastes an hour. Teach a man to brew and he wastes a lifetime." :)

 

Offline janengelbrecht

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 211
  • Antal brugbare Indlæg: 23
    • Vis profil
    • Personlig hjemmeside
Sv: RC DIY remote
« Svar #1 Dato: Januar 18, 2014, 03:26:15 »
Spændende projekt. Det projekt du linker til er dog ikke trådløst hvilket dit synes at være ?
Kigger jeg på controlleren er den uden kabel og du nævner RC hvilket indikerer du bruger radiobølger til at styre med :)
Glæder mig til at høre mere om det sidste :)

 

Offline Jesper_Munkholm

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 380
  • Antal brugbare Indlæg: 36
  • Alt er Volt
    • Vis profil
Sv: RC DIY remote
« Svar #2 Dato: Januar 18, 2014, 09:04:06 »
det er trådløst og den kostede knap 70kr i kina incl. modtager!
Jeg havde læst et sted, at man kunne bruge en trådløs også!
det virker helt super, og man kan også aktivere vibratoren i senderen... sjovt... :)
"Buy a man a beer and he wastes an hour. Teach a man to brew and he wastes a lifetime." :)