(KBH) Elektronikperson søges til simpelt projekt (Læst 3952x)

Offline Aqwe

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 4
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
(KBH) Elektronikperson søges til simpelt projekt
« Dato: November 08, 2016, 11:03:18 »
Hejsa.

Jeg vil gerne spille racerbilspil med mine venner på PS4, så jeg har købt sådan nogle G29-rat med pedaler:

https://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2015-07-24/DSC03131.jpg

Problemet er, at vi er på forskelligt niveau og det er ikke særligt sjovt for nogen at tabe 10 løb i træk. På PC løste jeg det ved at en ven udviklede et lille program, der begrænsede speederen til f.eks. 80% i det spil, vi spillede mest, og så lavede vi et handicap-system, hvor man får større handicap jo mere man vinder, og så kæmpede vi alle om at få det laveste handicap.

Det virkede fint, men nu er jeg skiftet til PS4, og vil gerne have noget tilsvarende. Det skal så laves i hardware, men det ser til gengæld ikke særligt svært ud. Jeg har søgt på "G27 pedals schematic" (G27 og G29 har vist næsten samme pedaler.) på Google og bl.a. fundet dette:

https://www.lfs.net/attachment/128432

Jeg ved ikke ret meget om det, men jeg tænker, at hvis maks. modstand er 100k, så kan man indsætte modstande med 50k, 25k, 12,5k, 6,125k etc. i serie, og så sætte en kontakt over hver, så de kan slås fra (så man for hver modstand kan tillade strømmen at løbe gennem kontakten i stedet for modstanden). Har man f.eks. de fire modstande, kan man vælge fra 0 til 93,875k ohm med 6,125k ohms interval, og derved sætte et handicap. Det kræver dog, at modstanden falder, når man trykker på speederen, og ikke stiger, og det kan man ikke se på det diagram.

Anyways, er der nogen i Københavnsområdet, der kunne hjælpe mig med at lave ovenstående? Jeg betaler selvfølgelig for materialer og din tid.

 

Offline Aqwe

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 4
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: (KBH) Elektronikperson søges til simpelt projekt
« Svar #1 Dato: November 16, 2016, 14:44:12 »
Jeg har selv fundet løsningen på dette og fået det til at virke. :) Jeg kunne dog godt tænke mig at købe en eller flere små plastkasser med toggle switches i låget, hvis nogen har lyst til at lave mig et tilbud på det. :) (Jeg skal nok selv forbinde dem, jeg duer bare ikke til at bore og den slags.) :)