Opvaskemaskine?? (Læst 3455x)

Offline irj

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 13
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Opvaskemaskine??
« Dato: November 20, 2017, 14:28:34 »
Hej og tak for velkomsten
Jeg ligger og roder lidt med vores opvasker som er blevet helt død ,og har nu prøvet lidt af hvert men kunne ikke rigtig finde noget, så kiggede jeg på printet og så at der var en modstand der var revnet og ikke gennemgang i den ,nu er mit spørgsmål er det en effekt modstand eller ?
Den har farverne ( gul-lilla-sort-guld) =40x10m5%  er det 400 mega ohm  ??? ,og hvor kan man købe en enkelt eller 2 af disse.
Nu er det bare lige for at se om at jeg kunne lave den her op til jul :) og hvad at der er sparet er jo tjent. :)

 

Offline Jakobsen

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 302
  • Antal brugbare Indlæg: 45
    • Vis profil
Sv: Opvaskemaskine??
« Svar #1 Dato: November 20, 2017, 20:08:13 »
Hej ja surt med en opvasker det ikke virker

47 Ohm 5% og så en i samme fysiske størrelse så den kan klare samme effekt.

Men der er formentlig en grund til at den er brændt af, så du skal nok forvente det sker igen.

For at kunne hjælpe dig bedre så fortæl hvilken model og fabrikat det er så kan det være at vi kan finde noget diagram eller nogle kendte problemer.

De fleste elektronik butikker har formentlig sådan en, hvor er du henne i landet?

 

Offline irj

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 13
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Opvaskemaskine??
« Svar #2 Dato: November 20, 2017, 23:40:19 »
Tak Jakobsen ,når ja det kan jeg jo godt se at det er 47 ohm jeg havde fået set ring 4 som lilla ??.
Men jeg fandt er lokal ældre herre som gør i elektronik , og han sagde også at den ville gøre det igen hvis at jeg bare skiftede denne modstand , sagde at det var en modstand men som en slags sikring for ikke at brænde noget andet af, og han ville da gerne prøve at måle på det print ,ringede kort tid efter og sagde at han godt kunne lave det for et mindre beløb ,så det gør han så ,man skal jo ikke putte for mange penge i gammel hvidevare .
Selvfølgelig kunne det være sjovt at se et diagram over dette print ,ang. maskine er det en : Elektrolux : ESF 65049X
Jeg skal nok vende tilbage når at jeg får det igen . :) :)
bor Vestsjælland

 

Offline irj

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 13
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Opvaskemaskine??
« Svar #3 Dato: November 30, 2017, 22:56:50 »
Ny status: ham der elektronik manden som skulle lave mit print havde fået leveret noget forkert reservedel ,om det var ham der havde bestilt forkert eller de havde leveret forkert ?
Nu var det sådan at det jo var black Friday i fredags, og der valgte vi så at købe en ny maskine. Jeg betalte så for den reservedel, og så var det ude af verden( han har vel også brugt noget tid på fejlsøgning), om han beholder delen eller sender tilbage er hans problem??

 

Offline Jakobsen

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 302
  • Antal brugbare Indlæg: 45
    • Vis profil
Sv: Opvaskemaskine??
« Svar #4 Dato: December 01, 2017, 14:30:13 »
Så er opvasken redet hen over julen  :)

 

Offline irj

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 13
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Opvaskemaskine??
« Svar #5 Dato: December 04, 2017, 22:47:32 »
 Ja det kan man jo så godt sige Jakobsen :)