TCP til Serial og app til at styre det med. (Læst 6069x)

Offline asm7100

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Antal brugbare Indlæg: 17
  • Hvis det ikke kan gøres så gør det alligevel.
    • Vis profil
TCP til Serial og app til at styre det med.
« Dato: Juli 24, 2015, 22:35:14 »
Hej syntes lige jeg vil dele følgende to link med jer andre.
Det første link er til en side, med noget software på, som man kan smide på et ESP8266 f.eks ESP-01 modul, så man får en "Serial" forbindelse over en TCP forbindelse. Modulet får en "hjemmeside" så man kan sætte det op med en browser til f.eks at connecte til ens lokale trådløse netværk. Eller man kan sætte modulet på til at funger som et AP som man så kan connecte til direkte via f.eks mobil eller computer. (Brug f.eks putty)

Man forbinder ESP modulets TX og RX til f.eks en arduinos RX og TX.

Softwaren man lægger på ESP modulet har desuden OTA opdaterings muligheder.

http://jeelabs.org/2015/06/24/ftdi-over-wifi-esp-bridge/

Det næste link er til en app, som man kan installer på sin mobil telefon, så man f.eks kan styrer og se noget status fra f.eks en arduino.
Appen findes i en free udgave og en købe udgave, den free udgave begrænser sig til max 5 "komponenter" led, knappe, slider f.eks. Købe udgaven har ubegrænset og lidt flere muligheder, f.eks at uploade et billede.
http://www.roboremo.com/

Det jeg syntes er fedt ved begge links er at de begge funger trådløst. F.eks kan det bruges til at styrer min camera slæde og min kommende robot plæne klipper.

Håber i kan få lidt glæde af denne information, og om ikke andet er der lidt at lege med på disse regnvejrs dage vi går i møde.
MVH
Allan Madsen

 

Offline microtec

  • Jordet Basic
  • **
  • Indlæg: 157
  • Antal brugbare Indlæg: 27
    • Vis profil
    • PicoScope PC-baserede oscilloskoper
Sv: TCP til Serial og app til at styre det med.
« Svar #1 Dato: Juli 25, 2015, 14:35:13 »
Tak for et par interessante links, skønt at du deler dem med os  :)

I øjeblikket skal alt kunne betjenes via en smartphone, så jeg er på udkik efter et tool i stil med RoboRemo til at lave et bruger interface til et af mine ældre produkter.
Desværre understøtter RoboRemo kun Android, hvilket er en alvorlig begrænsning. I dag er det et must at både IOS og Android er understøttet, hvis det er til mere end personlig brug.

Er der nogen, der har kenskab til et ligende produkt, der under støtter både IOS og Android? Også gerne med lidt flere forskellige visuelle komponenter end , jeg savner f.eks. grundlæggende komponenter som f.eks. Checkbox, Combobox osv.
Dansk importør af PicoScope PC-baserede oscilloskoper og Lascar dataloggere.
http://www.microtec.dk

 

Offline asm7100

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Antal brugbare Indlæg: 17
  • Hvis det ikke kan gøres så gør det alligevel.
    • Vis profil
Sv: TCP til Serial og app til at styre det med.
« Svar #2 Dato: Juli 26, 2015, 17:56:08 »
Tror ikke rigtigt der er noget for iphone, men kunne du ikke lægge en hjemmeside ind i et esp8266 modul, også gennem en browser styrer det du ønsker?
MVH
Allan Madsen

 

Offline microtec

  • Jordet Basic
  • **
  • Indlæg: 157
  • Antal brugbare Indlæg: 27
    • Vis profil
    • PicoScope PC-baserede oscilloskoper
Sv: TCP til Serial og app til at styre det med.
« Svar #3 Dato: Juli 27, 2015, 12:33:23 »
Tror ikke rigtigt der er noget for iphone, men kunne du ikke lægge en hjemmeside ind i et esp8266 modul, også gennem en browser styrer det du ønsker?

Jeg har overvejet at løse opgaven med HTML5 og jQuery, og en lille web-server i mit produkt.
Det har den fordel at der ikke skal vedligeholdes App´s til de forskellige styresystemer. Ulempen er at det hurtigt kommer til at fylde så meget, at jeg ikke har storage nok på min hardware.
Dansk importør af PicoScope PC-baserede oscilloskoper og Lascar dataloggere.
http://www.microtec.dk

 

Offline asm7100

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Antal brugbare Indlæg: 17
  • Hvis det ikke kan gøres så gør det alligevel.
    • Vis profil
Sv: TCP til Serial og app til at styre det med.
« Svar #4 Dato: Juli 27, 2015, 19:14:16 »
Der er noget med at man kan skifte eeprommen på esp01 modulet :-)
Men den må du selv lige søge efter :-)
MVH
Allan Madsen