Lade regulator til opladning af batteri (Læst 2894x)

Offline marcuscl

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 5
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Lade regulator til opladning af batteri
« Dato: Juli 30, 2018, 01:04:54 »
Hej :)

Jeg er igang med at sætte batteri i en højtaler. Jeg skal bruge en lader regulator til mit batteri som er et bly batteri 7.2ah 12v.

Jeg vil gerne kunne sætte en 12v 8a strømforsyning til og kunne lade batteriet op med 14volt og 1a. Resten af strømforsyning skal bruges til at spille musik i mens den lader. Er det muligt?

Hvis det ikke er muligt vil jeg bare gerne have en regulator som kan lave volt om til 14v og begrænse amp til 1a selvom jeg putter 12v 8amp ind i regulatoren.

Håber i kan hjælpe mig :) I må gerne spørge mig hvis der er noget jeg har forklaret forkert.

 

Offline Jakobsen

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 302
  • Antal brugbare Indlæg: 45
    • Vis profil
Sv: Lade regulator til opladning af batteri
« Svar #1 Dato: Juli 30, 2018, 13:49:41 »
Hej

Det er jo svært at lade til 14V med 12 v input

Kan du ikke "bare" sætte dit batteri direkte til dit elektronik og så tilslutte en simpel batterilader også direkte til batteriet og ja så kommer det op til 14v på din elektronik men det gøre vel ikke så meget det er jo det samme som sker i en bil.

Min datter har lige været på roskilde med sådan en mobil højttaler / forstærker / BT og her skiftede jeg det interne batteri 12V 5Ah ud med et ekstern 12V 60Ah akku fra Harald Nyborg... de havde strøm hele ugen uden at skulle lade  8)

Ps jeg bruger sådan en lader til 129,- til at lade den eksterne akku (dog uden at anlægget er tilsluttet men jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne tåle det.
https://www.harald-nyborg.dk/p5735/batterilader

 

Offline marcuscl

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 5
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Lade regulator til opladning af batteri
« Svar #2 Dato: Juli 30, 2018, 14:22:50 »
Tak for dit svar :)
Jeg tænker jeg vil købe en solcelle regulator fra Ebay og bruge den som oplader. Så tilslutter jeg en 12v  1.5amp strømforsyning som vil give strøm til regulatoren som vil stepup til 14volt. Ville det være fint nok?

 

Offline Jakobsen

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 302
  • Antal brugbare Indlæg: 45
    • Vis profil
Sv: Lade regulator til opladning af batteri
« Svar #3 Dato: Juli 30, 2018, 15:19:05 »
Hej, jo det vil formentlig virke  :)