delay KUN til LCD (Læst 3409x)

Offline Hartmann

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 3
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
delay KUN til LCD
« Dato: September 08, 2018, 22:02:06 »
Hej

Jeg har rodet en del med at få LCD skærm til at virker og enlig kom det til at virke.

Jeg mødte så en delay problem jeg håber i kan hjælpe med..

Jeg vil gerne have der IKKE er delay på min knap og LED pære.
Men vil gerne have delay på min LCD skærm ikke kan nå og skrive teksen.

håber man kan lave et delay som kun virker på 1 linje uden det laver delay på de andre linjer under et "if"

 håber det giver mening

Nogle venlig mennesker her inde der kan hjælpe ?

på forhånd tak.

håber ikke min kode er alt forvirrene da jeg har lavet lidt kopier og er ikke pro.
Her er  min code:

#include "Wire.h" // For I2C
#include "LCD.h" // For LCD
#include "LiquidCrystal_I2C.h" // Added library*
//Set the pins on the I2C chip used for LCD connections
//ADDR,EN,R/W,RS,D4,D5,D6,D7
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27,2,1,0,4,5,6,7); // 0x27 is the default I2C bus address of the backpack-see article



int pin10 = 10;  //LED


int pin2 = 2; //pin til button

int button2 = 0;


void setup()
{
  Serial.begin(9600);
   // Set off LCD module
   lcd.begin (16,2); // 16 x 2 LCD module
   lcd.setBacklightPin(3,POSITIVE); // BL, BL_POL
   lcd.setBacklight(HIGH);
      lcd.home (); // Set cursor to 0,0


       pinMode(pin2, INPUT);  //pin til button


       pinMode(pin10,OUTPUT);  // LED

       
   
}
void loop()
{

  // read the state of the pushbutton value:
  button2 = digitalRead(pin2);

  // check if the pushbutton is pressed. If it is, the buttonState is HIGH:
  if (button2 == HIGH) {
    // turn LED on:
    digitalWrite(pin10, HIGH);
    Serial.print("on 1");
    Serial.println("\t\t");
    lcd.print("on 1"); // Custom text
    delay(100);
    lcd.clear();
   
    } else {
    // turn LED off:
    digitalWrite(pin10, LOW);
    Serial.print("off 1");
    Serial.println("\t\t");
        lcd.print("off 1"); // Custom text
        delay(100);
   
    lcd.clear();
    }
}