Webcam nightvision briller problemer (Læst 3029x)

Offline manden22

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 2
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Webcam nightvision briller problemer
« Dato: Oktober 18, 2013, 21:33:53 »
Hej drenge og piger, jeg roder lidt med et projekt jeg skal bruge til hardball om natten. Jeg fik ideen, at tilslutte et gammelt webcam til en lille tft skærm, fra et DVD sæt til bilen som iøvrigt er 5-6 år gammelt. Jeg har fundet ud af hvad der er in og output osv. Men jeg fandt så ud af, at webcamet sender digitalt, og skærmen modtager analogt. Er det på nogen måde muligt at få det til at spille? Er det i/o bussen i webcamet der bestemmer?

Jeg målte for sjov video outputtet fra dvd afspilleren med multimeteret, der gav 5.6 volt. Det skal lige siges at webcamet selvfølgelig er usb, og der er 5v plus og minus, data plus og minus. Data outputtet fra webcammet, sender 2.4 volt. Jeg skal måske hellere kigge efter et analogt kamera?


 

Offline bws

  • Lavpas filter
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Antal brugbare Indlæg: 24
    • Vis profil
Sv: Webcam nightvision briller problemer
« Svar #1 Dato: Oktober 18, 2013, 23:07:27 »
Er det på nogen måde muligt at få det til at spille?
hurtigt svar, NEJ, det er så ikke helt rigtigt fordi:

hvis dit webcams producent har udgivet en software API til cam´et kan man udvikle på, ja så skal have fat i noget der kan køre et OS( operativ system), nemmest her ville være en RPi( især fordi denne netop har en analog video out), så ville man kunne convertere data´et fra webcamet til billede video out.

hvis du ikke lige kender til embedded systemer, ville dit forslag om et analog kamera nok være nemmest.

de kan f.eks. findes her

http://elektronik-lavpris.dk/p94688/BN203904_Kamera_CMOS_sort/hvid_m/LED_i_metalhus/

mvh
« Senest Redigeret: Oktober 18, 2013, 23:11:13 af bws »

 

Offline manden22

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 2
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Webcam nightvision briller problemer
« Svar #2 Dato: Oktober 19, 2013, 00:22:03 »
Jeg tænkte nok det ikke bare var ligetil. Det blir nok for indviklet til mig med styresystemer osv, tror bare jeg skaffer et andet kamera, eller en anden skærm:) Tak for svaret.

 

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Webcam nightvision briller problemer
« Svar #3 Dato: Oktober 20, 2013, 20:37:30 »
Hej og velkommen til.

et lidt sent svar, men tror du kan bruge det.

tjek dette link http://kipkay.com/?wpdmact=process&did=MjMuaG90bGluaw==

Det er oprindeligt et projekt fra bogen "101 spy gadgets for the evil genius"

er sikker på at der også er andre gode ting der i du muligvis kan bruge når i er ude og lege :)
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.