switch mode power suppley (Læst 3551x)

Offline Merlin

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 214
  • Antal brugbare Indlæg: 31
  • Må den magiske røg blive inden i dine komponenter
    • Vis profil
switch mode power suppley
« Dato: November 08, 2010, 20:50:40 »
 Er der en herpå forumet det kan fortælle mig om switch mode powersuppleys til PC- er bygget på enkelt sidet print eller om de er bygget på dobbeltsidet print, hvor oversiden fungere som stel eller er jordet
Problemet er at jeg er ved at lave en smpsu og jeg har støj fra switchen over ALT, jeg kan se det på 2 cm afstand med et oscilloscop prope og jeg prøver at finde ud af om det skyldes dårligt design eller dårlig afskærmning
 Tage

 

Offline Greekstar

  • Modstanden
  • **
  • Indlæg: 16
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: switch mode power suppley
« Svar #1 Dato: November 09, 2010, 12:54:32 »
De er som regel lavet på enkelt sidet print, men med tykkere/fortinnede stelbaner. der er også massere af støj i dem. Men de sidder jo i en afskærmet kasse. Læg også mærke til de LC filtre der sidder på påde primær og sekundær siden, der skal hindre at støj bliver strålet ud fra de tilsluttede ledninger.

selve spolen (trafoen) og viklingernes kobling til kernen, har også noget at sige når vi snakker støj.
Følg strømmen..

 

Offline Merlin

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 214
  • Antal brugbare Indlæg: 31
  • Må den magiske røg blive inden i dine komponenter
    • Vis profil
Sv: switch mode power suppley
« Svar #2 Dato: November 09, 2010, 22:51:09 »
Hej Greekstar
Mange tak for info, mit problem tror/troede jeg var at støjen fra switchene forstyrrede regulatoren
men hvis de profesionelle ikke bruger dobbelt sidet print, burde jeg også kunne klare mig uden
jeg tror nok at jeg har fundet en anden voldsom fejl, jeg havde fået at hvide at 105*c kondensatore var low ESR
(lav serie modstand) og kan oplade og aflade MEGET hurtigt
det er ikke tilfældet ovre på øen har de både low esr til 105*C og admindelige til 105*C, de er bare 5 gange så dyre
men jeg må have fat i nogle
 Tage