Solid State Relæ (Læst 18066x)

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Solid State Relæ
« Svar #15 Dato: August 16, 2010, 21:10:34 »
Når, jamen så må der jo tydeligvis findes flere forskellige slags solid state relæer, for dem vi bruger på arbejdet virker som en slags flipflop, men det er jo rart hvis man kan få dem uden den funktion  ;D
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.

 

Offline Mejlby

  • U=I*R
  • ***
  • Indlæg: 35
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Solid State Relæ
« Svar #16 Dato: August 16, 2010, 21:14:48 »
Relæet er et Sharp S202T02 - kan klare 220V - 2 Am .....men ikke en styrrespænding på 5V som angivet ....max 20mA så ved 5 volt skal du sætte en formodstand på 250 ohm

 

Offline bws

  • Lavpas filter
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Antal brugbare Indlæg: 24
    • Vis profil
Sv: Solid State Relæ
« Svar #17 Dato: August 18, 2010, 22:28:06 »
den sharp komponent er Traic, normalt vil det betyde du skal have en 0-gennem gangs styring for at tænde den rigtigt !! men den har denne selv, så derfor er konstant spænding fint !

men hvordan er din regulering opbygget ?? anologt eller digitalt, jeg spørger da det lyder som om du ikke har nogen hysterese på din regulering efter som den klikker "hele" tiden ??

MVH

 

Offline Mejlby

  • U=I*R
  • ***
  • Indlæg: 35
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Solid State Relæ
« Svar #18 Dato: August 19, 2010, 06:53:47 »
Temperatur styringen er opbygget men en amp324 og en termomodstand på 20K. Relæet er et elektronisk relæ og da temeraturen styrres inden for 0.2 grader vil varmelegmet kalde på varme hver gang temeraturen falder inden for disse ca. 0.2 grader derfor tænderog slukker relæet med et interval på ca. 10 - 15 sekunder. I rugekassen sider der en lille ventilator som sørger for ens temeratur over alle æggene.

Du må gerne forklare hvad " hysterese " betyder - det har jeg ikke helt styr på !!

Med hilsen
Tonny

 

Offline Anders F

  • U=I*R
  • ***
  • Indlæg: 44
  • Antal brugbare Indlæg: 1
    • Vis profil
Sv: Solid State Relæ
« Svar #19 Dato: August 19, 2010, 10:13:44 »
En hysterese på en termostat eks.:

Du ønsker 30grader, termostaten er i fuld fart på vej op til de 30grader, men den slukker ved 28grader, men fortsætter alligevel op til 30grader.
De sidste 2grader er så det vi kalder hysteresen.