Salg af Steinel heatgun til private i danmark? (Læst 6987x)

Offline MadsB

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 5
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Salg af Steinel heatgun til private i danmark?
« Dato: Oktober 26, 2010, 16:27:29 »
Jeg er interesseret i en Steinel HG 2310 LCD varmluftspistol, men deres forhandler i danmark er Brommann, som ikke sælger til private.

RS og ELFA har den også, men de sælger heller ikke til private. Jeg synes ligesom at kunne fornemme en trend her...  >:(

Er der nogen der venligst kan fortælle mig om det overhovedet er muligt at købe seriøst værktøj uden at være momset, og hvis ja så hvor?

 

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Salg af Steinel heatgun til private i danmark?
« Svar #1 Dato: Oktober 26, 2010, 17:25:37 »
Hej MadsB og velkommen til.  :)

Skriv en mail til RS, så vil de gerne sælge til private. har selv købt noget hos dem  ;)
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.

 

Offline Merlin

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 214
  • Antal brugbare Indlæg: 31
  • Må den magiske røg blive inden i dine komponenter
    • Vis profil
Sv: Salg af Steinel heatgun til private i danmark?
« Svar #2 Dato: Oktober 26, 2010, 17:48:51 »
Elfa handler også med private, jeg har idag fået 7 ferritkerner derfra, ring til butikken så klare de resten pr E-mail
 Tage

 

Offline MadsB

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 5
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Salg af Steinel heatgun til private i danmark?
« Svar #3 Dato: Oktober 26, 2010, 21:01:50 »
Tak for velkomsten og tak for svaret.

Jeg ringede til RS i dag inden jeg skrev dette indlæg og spurgte direkte om de solgte til private, og fik at vide at det gør de ikke, så det er muligt at de har skiftet politik siden du sidst handlede hos dem...?

Tak for svaret Tage - Jeg checkede Elfa på nettet og de skriver at man skal have et kundenr. for at kunne handle hos dem - og de skriver også "Bemærk, at privatpersoner ikke kan få et kundenummer." - Så jeg gik ud fra at løbet var kørt.

Men jeg vil gi' dem et kald i morgen og få bestilt nogen varer.

Mads

 

Offline Merlin

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 214
  • Antal brugbare Indlæg: 31
  • Må den magiske røg blive inden i dine komponenter
    • Vis profil
Sv: Salg af Steinel heatgun til private i danmark?
« Svar #4 Dato: Oktober 26, 2010, 21:40:11 »
Prøv at ringe til butikken og få fat i Klaus Pedersen, kan siger at et ikke er noget problem og solgte mig 7 stk cpos E25/10/7
ferrit kærner til en switchmode strøm forsyning
Du kan også skrive til mig på tnie@stofanet så skal jeg sende hans E-mail addresse, de er meget hjælpsomme, du har bare haft fat i de forkerte mennesker
 Tage

 

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Salg af Steinel heatgun til private i danmark?
« Svar #5 Dato: Oktober 26, 2010, 22:05:02 »
En anden god ting du kan sige, uden at virke provokerende selvfølgelig, er at det jo bare er et spørgsmål om de vil tjene penge, det plejer somme tider at virke ;)

Hvis du kender nogen som arbejder i et lille firma eller som ejer et firma, så kan det være du kan få dem til at købe det til dig..

Har lige tjekket min mail indbakke og fandt mailen fra RS, og kan huske at de fortalte mig at jeg bare skulle sætte x'er ved firmanavn og moms nr  ;)
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.

 

Offline MadsB

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 5
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Salg af Steinel heatgun til private i danmark?
« Svar #6 Dato: Oktober 27, 2010, 14:40:28 »
Tak begge to - Jeg har lige snakket med en fra Elfa og han insisterede på at de ikke ville sælge til private, men jeg har nok bare fanget den forkerte.

Jeg vil prøve at kontakte Klaus Pedersen, og hvis det ikke lykkedes vil jeg finde en venlig firma-ejer der vil lade mig bestille.

Og så tror jeg lige jeg vil sende en mail til Steinel i Tyskland og fortælle dem hvor svært det er at købe deres produkter i DK - Det er jo ikke sikkert det hjælper, men man kan jo ikke tillade sig at brokke sig hvis man ikke gør dem opmærksom på problemet... ;)

 

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Salg af Steinel heatgun til private i danmark?
« Svar #7 Dato: November 06, 2010, 21:43:56 »
Hva fandt du enlig ud af så?  :)
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.

 

Offline MadsB

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 5
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Salg af Steinel heatgun til private i danmark?
« Svar #8 Dato: November 11, 2010, 14:52:33 »
Sorry - Jeg skulle have svaret da det lykkedes.

Tage var flink nok til at hjælpe mig med kontaktinformationer, men inden jeg fik brugt dem fik jeg svar tilbage fra Brommann, der henviste mig til http://www.carl-ras.dk/ der sælger til private og som ligger i kørselsafstand....

Så jeg har allerede fixet flere PS3'ere ved at re-flowe lodningerne på de to FPBGA chips der får dem til at stå af efter ca. 3½ års brug.  8)
« Senest Redigeret: November 11, 2010, 23:21:00 af MadsB »