Ændre 4c batterier til 6000 v (Læst 3481x)

Offline Hjarvard

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 2
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Ændre 4c batterier til 6000 v
« Dato: September 04, 2017, 18:48:26 »
Hej er der nogen af jer der ved ved hvordan jeg kan hive 6000v ud af 4stk 1.5v batterier ?
Ved lige precis ikke noget som helst om strøm så håber på en forklaring selv en hest kan forstå 😨

 

Offline SolderMick

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 3
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Ændre 4c batterier til 6000 v
« Svar #1 Dato: September 04, 2017, 22:17:06 »
Hej Hjarvard
øhm det er ikke muligt at "hive" 6000 volt ud a fire 1.5 volts batterier. Tænker du mon på Watt ?  Hvad skal dine batterier drive ?

 

Offline Hjarvard

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 2
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Ændre 4c batterier til 6000 v
« Svar #2 Dato: September 05, 2017, 16:37:13 »
Hej det er det her jeg vil vide noget om, how do i do it ? har spurgt mange men ingen rigtige svar håber du ved det :)


Beskrivelse:
Elektrisk fælde der med højspænding bekæmper gnavere m.m.
Data:
 Strømforsyning 4x 1,5 volt batterier.
 220V adapter til 6Volt
 Højspænding volt 7-9000 Volt/380mA
 Højspændings udladningen leveres i ca. 4 minutter
 Batteriers levetid til 20-30 udladninger
 Lav batteri indikator lyser ved 4,8V ±0,2V

 

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Ændre 4c batterier til 6000 v
« Svar #3 Dato: September 05, 2017, 18:01:42 »
Du kan godt lave 6v om til 6000v.

Men at forklare det så en hest kan forstå det bliver lidt svært.

Du tager dine 6v DC og kører dem igennem en oscillator, så du får en pulserende 6v DC.

Denne pulserende DC spænding skal så køres igennem en transformator som har flest vendinger på sekundær siden, for at hæve spændingen.

En transformator transformere spændingen. For at finde ud af hvilken transformator man skal bruge skal man finde det rigtige omsætningsforhold.

Rent teoretisk ville det omsætningsforhold være 6 til 6000. Altså 6v på primær siden og 6000 på sekundær siden.


Det vil være et rigtig fint projekt for forståelsens skyld men
jeg må fraråde at du vil lave din egen fælde for at riste div. gnavere.

Dem man kan købe er lavet og testet til at kunne slå dem ihjel så smertefrit som muligt, hvis man kan kalde det det. Du kan ikke vide om det du selv laver bare vil pine dem unødvendigt.

Hvis det er højspændingen i sig selv som interessere dig, så kunne du jo prøve at kigge lidt på et brugt engangskamera med blitz. Dem jeg har haft skilt ad, er utrolig simpelt opbygget. Hvis jeg husker rigtigt så består de af en enkel transistor, en modstand, en transformator og en ensretter diode. Og så en kondensator til at lagre energien i, men hvis denne fjernes så har du ca 600-700v på udgangen. Og de kommer fra et enkelt 1.5v aa/aaa batteri.

Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.

 

Offline bws

  • Lavpas filter
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Antal brugbare Indlæg: 24
    • Vis profil
Sv: Ændre 4c batterier til 6000 v
« Svar #4 Dato: September 20, 2017, 17:34:33 »
hey Hjarvard

jeg skal lige forstå noget som du siger:

 Højspænding volt 7-9000 Volt/380mA
 Højspændings udladningen leveres i ca. 4 minutter

hvad for en type gnaver tale vi om her ? fordi du siger du vil have 7-9000 V med 380mA igennem et dyr. dette er næsten 2,8KW i 4min :) jeg er rimelig sikker på det dyr er kogt levende på den tid :)

er det for at skræme dyret væk eller slå det ihjel ?

MVH