Bluetooth (Læst 4781x)

Offline willmand

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 3
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Bluetooth
« Dato: Marts 08, 2021, 21:51:14 »
Hejsa
Jeg har for mange år siden købt en såkaldt "Bogart" telefon, til fastnet brug, nu står den kun til pynt og det synes jeg er synd, så jeg tænkte, måske man kunne finde en form for blue-tooth elektronik, som kan bygges ind i telefonens base, i stedet for nuværende fastnetelektronik, således at den kan kobles op til min mobil og jeg så kan modtage opkald, på min "Bogart" telefon, når jeg er hjemme, lidt ligesom man kan i sin bil, men jeg har ingen erfaring med blue-tooth materiel.
Måske nogen i forummet er skarpe, i netop dette, og kan hjælpe mig med muligheder.  :-)

 

Offline Icecap

  • Jordet Basic
  • **
  • Indlæg: 177
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
Sv: Bluetooth
« Svar #1 Dato: Marts 09, 2021, 08:27:23 »
Selvfølgeligt er det muligt. I grunden kan man tage en normal handsfree BT og tage mikrofonen væk og erstatte den med mikrofonen på fastnettelefonen.

Ligeså med højttaleren.

Så skal man jo montere ladestik og en knap (eller flere) som kan styre funktionerne, i det mindste svare/lægge på. Dette bliver lidt mere svært da der jo ikke er trykknapper men drejeskive.

EDIT: Ser nu at den kan have trykknapper og så kan man have dem til at styre med. De sidder oftest i en matris så man skal vælge hvilken knap som gør hvad med omhu.

Det er altså teknisk relativt enkelt men der findes nogle ting man skal fundere på ang. knapper og udseende.

Og hvis mikrofonen er forkert type skal man bytte den.
Og hvis højttaleren er for tung at drive ska man bytte den eller montere en lille forstærker - og så begynder det at blive et projekt...

Jeg har læst om en som tog et ældre telefonrør og byggede en BT ind i, fungerede rigtigt godt - og folk kikkede en del når han gik på gaden og snakkede i et rør uden ledning...
« Senest Redigeret: Marts 09, 2021, 08:31:51 af Icecap »

 

Offline willmand

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 3
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Bluetooth
« Svar #2 Dato: Marts 25, 2021, 21:09:22 »
Fremgangsmåden, som du beskriver, er også mit udgangspunkt, det jeg mangler er hvilket print, kan anvendes og hvor fåes den slags ?.  :)
Følger der dokumentation med, således at man kan opklare om eksisterende trykknapper kan anvendes og ligeledes, hvilken højtaler og mikrofon skal anvendes til printet.  :-)

 

Offline Icecap

  • Jordet Basic
  • **
  • Indlæg: 177
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
Sv: Bluetooth
« Svar #3 Dato: Marts 26, 2021, 10:20:03 »
Du kan være meget sikker på at det IKKE er noget som findes på nogen hylde i nogen butik!

Og selvfølgeligt er der ikke nogen byggebeskrivelse til et ikke-eksisterende projekt.

Men du kan jo skabe dette så at andre kan bruge det.

 

Offline willmand

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 3
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Bluetooth
« Svar #4 Dato: April 22, 2021, 19:52:13 »
Jeg tænkte nu også mere standard dele, i lighed med en bluetooth afspiller, som jeg har, hvor et print er indbygget i en ammunitionskasse, sammen med højtalere, mc-batteri og usb-ladestik m.m..
Ligeledes må der kunne fåes bluetooth print, hvor der kan monteres en højtaler, en mikrofon, en aktiveringsmulighed og batteri med lademulighed. :-)

 

Offline Icecap

  • Jordet Basic
  • **
  • Indlæg: 177
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
Sv: Bluetooth
« Svar #5 Dato: April 24, 2021, 23:15:50 »
Jeg har en højttaler fra et firma som begyndte at handle med billige bildele.

Jeg har ikke testet funktionen men den burde fungere som højttalende telefon hvis jeg får en samtale.

I den findes alt i form af batteri, forstærker, mikrofon osv. En BT højttaler MED mikrofonfunktion bør kunde monteres - i dele naturligvis - i telefonen.