Eagle library (Læst 3615x)

Offline JOL

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 9
  • Antal brugbare Indlæg: 1
    • Vis profil
Eagle library
« Dato: November 02, 2019, 13:56:03 »
Jeg savner et library til Eagle som indeholder et 7 segment som hedder KYX-8301AS
Jeg har søgt vidt og bredt, men det er ikke rigtigt lykkedes at finde det.
Er der nogle som kan hjælpe?

 

Offline Icecap

  • Jordet Basic
  • **
  • Indlæg: 177
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
Sv: Eagle library
« Svar #1 Dato: November 03, 2019, 15:28:37 »
Nu har jag aldrig brugt Eagle men jeg ved at det ikke er svært at lave egne komponenter.
Selvfølgeligt behøver man databladet med målne på pinout til displayen men derefter er det jo ganske enkelt.

Nu bruger jeg et andet CAD-program men jeg er meget sikker på at de er meget lige på disse punkter.

Jeg laver først en 'symbol'-tegning, altså det billede som vises i diagrammet. Jeg er helt sikker på at der findes andre 7-segment symboler allerede og sådan et kan du genbruge.

Derefter vælger jeg loddeøens størrelse (hul & ring omkring) og placerer korrekt i "Packing"-modulet. Selv her findes der ret sikkert noget lignende i biblioteket som man kan genbruge, evt. med en lille justering.

Og så pakker man dem sammen til en komponent som man kan bruge.

Eller - som jeg ofte gør - finder man en komponent som er fysisk identisk men bare har et andet nummer og bruger den. Eller gemmer en kopi under det nye navn.

 

Offline JOL

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 9
  • Antal brugbare Indlæg: 1
    • Vis profil
Sv: Eagle library
« Svar #2 Dato: December 15, 2019, 18:53:40 »
Har eksperimenteret med at lave komponenten selv i eagle, men det kom ikke rigtigt til at fungere som det skal
Til alt held var der en venlig sjæl  på eagles forum som var så venlig at lave den til dig :-)
Hvor heldig har man lov at være!