Firma der gør sig i SMD/SMT lodning af USB 3.0 porte (Læst 4159x)

Offline Danni-Hansen

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 544
  • Antal brugbare Indlæg: 17
    • Vis profil
Firma der gør sig i SMD/SMT lodning af USB 3.0 porte
« Dato: August 01, 2016, 01:33:05 »
Halløjsa folkens.

Jeg står i den kedelige situation at min USB 3.0 port i min bærbar, er blevet ustabil, faktisk kan jeg lægge hånden oven på bærbaren, også mister USB'en signalet, eller hvis jeg rykker i bærbaren.

Jeg tænker umidelbart ikke at lodningen er et problem, men at selve stikket efterhånden er ved at være, godt brugt og slidt.

Så tænker om der er nogen der kender et Lode firma, der stiller god garanti til at deres lodning ikke giver problemer, og at man stortset får sin bærbar tilbage i samme stil som da man indleverede den.

Så når USB porten er skiftet ud, så sidder man faktisk kun med glæden over noget der virker.

Og om der er nogen der kender til prislejet på sådanne opgaver?

-----
Eventuelt om der er nogen der har haft held med at sidde og stabilizer en USB port, ved at klemme lidt på de metal dele der er i den, igennem en fornuftig guide.

Da det er min sidste USB port, er den ret vigtig.
-----

Vil lige informere om at den USB port ikke kan skiftes som man ser i mange bærbar med et stykke PCB og et Ribbon kabel til Motherboardet, den sidder nemlig i højre side, hvor jeg aldrig sætter mus til, pga. Det med at være højrehåndet (Rammer stikket, også ødelægger man sjovt nok også sin USB port)

Forslag?
Mvh. Danni Hansen.

 

Offline anderserlkker

  • Jordet Collector
  • *
  • Indlæg: 114
  • Antal brugbare Indlæg: 20
    • Vis profil
Sv: Firma der gør sig i SMD/SMT lodning af USB 3.0 porte
« Svar #1 Dato: August 06, 2016, 18:19:39 »
Er du sikker på det ikke er hul-monteret? Jeg har skiftet mange stik til bærbare PCér og tror faktisk aldrig jeg er stødt på et usb 2.0/3.0 der er smd-monteret..

Hvis du har en loddekolbe selv, er det ikke så farligt  :)
Mvh Anders 8)

 

Offline Danni-Hansen

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 544
  • Antal brugbare Indlæg: 17
    • Vis profil
Sv: Firma der gør sig i SMD/SMT lodning af USB 3.0 porte
« Svar #2 Dato: August 09, 2016, 20:10:33 »
Hej anderserlkker.

Sjovt du siger det, jeg syntes dem jeg har set, er SMD monteret :/

Jeg gik dog ikke helt ind og tjekkede, til bunds med om det er THT eller SMD :/

Yderligere, så føler jeg mig særdeles ubekvæm med håndtering af lode kolber i øjeblikket, da jeg har noget ufrivillig rysten i muskler rundt i kroppen, og i forvejen virkelig er bagud med brugen af en lodekolbe, har ikke brugt en i noget tid nu.

Mvh. Danni.
Mvh. Danni Hansen.

 

Offline anderserlkker

  • Jordet Collector
  • *
  • Indlæg: 114
  • Antal brugbare Indlæg: 20
    • Vis profil
Sv: Firma der gør sig i SMD/SMT lodning af USB 3.0 porte
« Svar #3 Dato: August 13, 2016, 17:30:44 »
Jeg vil gerne hjælpe dig, men det kræver computeren kommer til 9800 Hjørring  :)
Mvh Anders 8)

 

Offline Danni-Hansen

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 544
  • Antal brugbare Indlæg: 17
    • Vis profil
Sv: Firma der gør sig i SMD/SMT lodning af USB 3.0 porte
« Svar #4 Dato: August 14, 2016, 01:41:02 »
Tak for tilbudet Anders, jeg tror dog ikke det kan betale sig.

Maskinen står efterhånden til at skulle bruges som rejse maskine, når jeg er rundt hos vennerne, også den kraftige maskine kommer til at stå i hjemmet.

Tænker egentligt om det kan være en af de metal dele der er inde i stikket, der har lidt svært ved at holde forbindelse, fordi den efterhånden er lidt løs, efter til og afkobling af stik?

Det er en USB 3.0 Type A Jack, som på billedet:

Mvh. Danni Hansen.