True rms (Læst 2662x)

Offline d a o

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 3
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
True rms
« Dato: November 27, 2011, 04:14:33 »
Først vil jeg lige skrive er det bare er en SUPER IDE med sådanne et forum, føler altid at man har skulle leder og finde disse i udlandet !
Så tillykke med det.

http://electronics-diy.com/product_details.php?pid=690&name=Voltmeter%20Ammeter%20Kit%20-%20Blue%20Backlight%20LCD
Voltmeter Ammeter Kit - Blue Backlight LCD

Sådanne en kunne jeg godt tænke mig at bygge, men den skal bruges så den direkte udlæse den ægte Sande RMS værdi helst mellem 5 hz og 30k hz  til nød kunne det gå at den kun præsis mellem 20 - 20k hz til nød 15k hz, både på spænding og strøm, da den skal bruges til at måle på højttaler, når man nu ikke lige vil bruge en PC til det. Normalt gør man jo det at man sætter en højmodstand i serie eller parallelt, og får derved en konstant strøm eller spændings forstærker (hvis jeg ikke har misforstået noget), men jeg vil gerne kunne se hvordan disse to parameter forandre sig med frekvensen fordi det også er en vigtig parameter, og ønsker jeg at kende Ohm så er det jo nemt at beregne :-)

Nogen der kender noget hjemme byg der kan sættes foran, evt nogle artiler så man kunne inddele målingen i frq områder ?   

På forhånd mange tak

Hilsen Hans
« Senest Redigeret: Maj 14, 2013, 17:46:37 af A5ive »
mvh
Hans Lund
youtube.com/hans6202
SpeakerBuilder.dk
sbp.softica.dk/2.0/en/
hifi4all.dk/forum/
lydmaskinen.dk
youtu.be/XUffjZb_yew