Gratis PCB -komponenter (Læst 3638x)

Offline Danni-Hansen

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 544
  • Antal brugbare Indlæg: 17
    • Vis profil
Gratis PCB -komponenter
« Dato: April 22, 2014, 14:06:38 »
Tom
« Senest Redigeret: Januar 25, 2015, 07:59:32 af Danni-Hansen »
Mvh. Danni Hansen.

 

Offline kjoller

  • U=I*R
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Antal brugbare Indlæg: 8
    • Vis profil
    • The Electronic Map Room
Sv: Gratis PCB -komponenter
« Svar #1 Dato: April 22, 2014, 16:21:12 »
Hej Danni.

Det ser spændende ud, og jeg synes at det ligner en god lille extra-feature med LLC'en. Det er både til Raspberry Pi, men også til andet 3.3V-udstyr.

Jeg synes måske at den er prissat en smule højt for den funktionalitet man får ud af den ift. fx. en Arduino Mega. Måske den kunne redesignes med to lag for at få prisen lidt nedad? Og jeg som jeg læser det, så er der komponenter med til $50-niveauet, men ikke hvis man køber flere?

Jeg er nok ikke interesseret i at købe produktet, men jeg vil gerne teste den for dig. Jeg tror at jeg har de fleste stumper - omend jeg godt kunne bruge en komponent-liste.

Jeg vil også gerne hjælpe med korrektur-læsning  :)

 

Offline Danni-Hansen

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 544
  • Antal brugbare Indlæg: 17
    • Vis profil
Sv: Gratis PCB -komponenter
« Svar #2 Dato: April 22, 2014, 20:12:58 »
Godaften Kjoller? :)

Mange tak for dine ord :)
Prisen er lidt høj, helt enig.
For de $50 får du et stykke PCB med tilhørende komponenter+komponent liste, også er posten også betalt.
Men stadigæk dyrt. Men problemet er at der hvor jeg vil have det printet lavet, er prisen heller ikke lige venlig ved mig, og jeg må erkende at jeg har ikke råd til at spytte særlig meget i kassen heller selv :-/
Hvad angår selve de lag der er, så benytter jeg mig af 4 fordi 2 lag giver en del problemer med at route de 'spor' over til de rigtige komponenter. Dog tror jeg løsningen ville være 100% smd, så kunne jeg muligvis gå til 2 lag, men, så skal det jo fremstilles med SMD komponenterne på, ellers henvender produktet sig kun til Advancerede folk med noget SMD baggrund.

Hvad angår at teste det, så kan du roligt skrive til mig på min email, så sørger jeg for alt det 'ubehagelige' (Komponentliste og Forsendelsen via postDK) :) Griner

danni.hansen.1985@gmail.com
Mvh. Danni Hansen.