Køb af analoge chips, hvor og hvordan (Læst 3412x)

Offline ralleberg

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 4
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Køb af analoge chips, hvor og hvordan
« Dato: Juli 14, 2020, 18:53:17 »
Hej forum,

Jeg er igang med et DIY lyd-projekt, hvor jeg har fundet nogle analoge chips som gør det jeg søger. Følgende chips vil jeg gerne bestille, men hvor gør I andre det henne? Synes kun det ligner man kan købe dem direkte fra USA, hvor ideen ligesom stopper med en hammer-dyr forsendelse...

  • Maxim Integrated MAX20327 DPDT Analog Switch
  • MAX4910 Quad-SPDT Clickless Audio Switch

Og hvordan testes disse chips bedst med et fumlebræt. Det er jo noget småt, så hvordan overfører man dem til noget håndterbart?

Gode råd og fif modtages meget gerne.  :D

 

Offline Jakobsen

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 302
  • Antal brugbare Indlæg: 45
    • Vis profil
Sv: Køb af analoge chips, hvor og hvordan
« Svar #1 Dato: Juli 14, 2020, 20:48:16 »
Maxim har altid været rimelig flinke til at sende gratis sample chips så det er værd at prøve her https://www.maximintegrated.com/en/storefront/storefront.html

Da da ikke er ret mage ben på chippene ville jeg nok vælge at bruge er veroboard med pads på og så vende chippen med benene væk fra kobberet på kobbersidden

Under lup / microskop loddes små wire enkelt tråde (core) fra en blød ledning ud til de større pads og derfra videre til nogle pins der passer i et breadboard.

Men der er meget små disse chips, så måske er den eneste vej få lavet et PCB som breakout

Har du checket om der ikke findes et development board med chipene på?

Nu skriver du ikke noget om hvorfor det skal være disse kredse men der finde mange forskellige switch kredse derude som er fysik meget nemmere at håndtere.

Btw Analog Device har lige købt Maxim og de laver jo allerede en masse switch kredse