@Tage
Jeg henholder mig til den BL der beskriver MEL for fremførsel af luftfartøjer om natten. Et af kravene er en dreningsviser (den type der viser rate 1 drej) og dertil lys i cockpit mv. Du kan selv hente hele BL'en på transportstyrelsens hjemmeside.
Resten af instrumenterne (ADI, HSI GPS osv. skal være forsynet af flyets normale forsyningskilde og er dermed tilgængeligt under normal operation.
@bok
Jeg har tænkt over diodeløsningen med relæ. problemet er, at når man slukke maskinen ned, så vil standby instrumenterne køre videre, og dermed aflade standby batteriet.
Det er fint nok for det lades jo op igen næste gang man starter maskinen op, men den skal så fuldtoplades inden man kan tillade sig at få et motorbortfald. Det må man lige have programmeret ind i ECU'erne :-)
jeg tror bare jeg laver en rigtig gammeldags løsning med en manuel kontakt som man har det i de store maskiner, som forsyner COM og drejningsviser.
Alt jeg behøver er så en vedligeholdelseslader og et batteri der er let til forsyning af standby strøm.