Gps tracker (Læst 3895x)

Offline Frederik

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 2
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Gps tracker
« Dato: Marts 18, 2014, 20:33:49 »
Hej, først og fremmest har intet flair eller den store forstand på elektronik, så derfor henvender jeg mig her hvor det ser ud til at være et godt niveau af disse.

Men sagen er den at jeg er i gang med at planlægge en indsamling. Det hele er stadig på tegnebrættet, men tanken er den at jeg vil gå til Glasgow i en god sags tjeneste. (Hvad der skal støttes er endnu ikke fastlagt endnu) men min tanke er at det kunne være sjovt for folk der gerne vil støtte, er interesserede og nok en følelse af sikkerhed for mine forældre og søster, så vil jeg under hele turen (forventer at kunne klarer de 1900 km på omkring 7 uger ugers tid) at havde en gps tracker med, har søgt lidt rundt og kan se der er flere der har muligheden for at sende mere eller mindre live fra hvor man er som kan ses via nettet, jo ganske smart.

Nu tænker jeg så også på økonomi, fordi vil ikke smadrer min egen økonomi. Nogen der har gode ideer til hvilken slags simkort man skal havde fat i for at projektet kan fungere?

Andre ideer modtages selvfølgelig også?

Hilsen frederik

 

Offline bws

  • Lavpas filter
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Antal brugbare Indlæg: 24
    • Vis profil
Sv: Gps tracker
« Svar #1 Dato: Marts 19, 2014, 01:47:41 »
hey

der er nok mange måder at gøre dette her på men tænker at den nemmeste er IKKE at bruge 3G/LTE netværk i forskellige lande da dette nok bliver pænt dyrt i sig selv. Jeg tænker at du gør dette:


alt overnævnte vil være noget du går med, men så skal du have en server og hjemmeside til at have dine gps data'er vist på tænker jeg ?
EDIT:
alt jeg nævner her kan faktisk erstattes af en moderne smartphone så dette er nok det nemmeste :D

her vil du have brug for:
  • - statisk ip
  • - DNS leje
  • - egen server( en quadcore PC med meget RAM )
  • - GSM USB modul ( som overnævnte )

overnævnte er kun i tilfælde af man ikke kan finde en webhotel host der tillader kommunikation til perfferie enheder som et GSM modul er. En anden mulighed her ville måske være nogen der tilbyder SMS-Host service til web udvikling i form af f.eks. ASP eller PHP.

husk at det er cirka kun hvad det kræver hvis du vil have real-time gps tracking på din tur, andre muligheder kunne være at have en gps tracker der trackede dine bevægelser pr. dag og hver aften lægger du disse data op på en server/hjemme-side. Dette er selvfølgelig en billigere løsning men det forudsætter at du har en internet adgang hvert sted du sover.

Håber det er forståeligt :) ellers rigtigt interessant projekt.

så for at konkludere ville dit system her se cirkus sådan her ud:



MVH
« Senest Redigeret: Marts 19, 2014, 02:15:01 af bws »

 

Offline Frederik

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 2
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Gps tracker
« Svar #2 Dato: Marts 19, 2014, 07:49:09 »
Nemlig det, fordi havde man bare kunne bruge sin 3G adgang havde det set noget nemmere ud som jeg har forstået det, men så er vi også ude i at jeg skal leve af luft og regnvand de næsten mange måneder.

Nu koster en smartphone jo ikke alverden (har faktisk en gammel jeg ville kunne finde frem) så det ville da sikkert være en mulighed at gå den vej, så skal jeg bare lige læse lidt op på hvad de punkter du stiller op faktisk dækker over (sov sagt er på meget dybt vand)

Selvfølgelig kan det også være det bliver sådan at man oplader hele dagens rute på en gang, der er intet som er fastlagt og hvis prisen og besværet er markant forskelligt så bliver det selvfølgelig sådan, for at gå så langt hver dag bliver udfordring nok i sig selv, ikke at man behøver at skulle kæmpe med at finde netcafeer eller hvad ved jeg i hollandsk skov

Siger i hvert fald rigtig mange tak for både hurtigt og dybdegående svar, glæder mig meget til at undersøge hvad mulighederne er med denne nye viden.

Og andre skal selvfølgelig være så velkommen til også at byde ind hvis de har kommentarer, spørgsmål eller ideer.


Ps. Tænker at købe et par 30000 mAh power Banks, så burde jeg kunne klarer mig lidt og så tage på hostel en dag en gang imellem og få ladet dem og mig selv op

 

Offline thove

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Gps tracker
« Svar #3 Dato: Juni 08, 2015, 12:42:12 »
Hej med jer,

jeg ved ikke, om det er til gavn, men jeg ved, at min onkel anvender GPS-tracker i sin virksomhed for at holde styr på flåden, og det fungerer utrolig godt. Mere kender jeg ikke til det.. Det kan evt. være noget for dig/jer.
http://safetrack.dk/