Laserlys (Læst 4984x)

Offline christiannielsen

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 9
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Laserlys
« Dato: Maj 30, 2019, 08:45:57 »
I legoland har de sådan en laserforhindringsbane hvor man skal undgå at ramme laserlyset når man skal igennem tunnelen.

Hvad skal man søge efter på aliexpress eksempelvis for at finde sådan en laser diode?

Det er ikke funktionen at laseren brydes jeg leder efter, men blot selve laserlyset.

 

Offline gyraf

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 4
  • Antal brugbare Indlæg: 1
    • Vis profil
Sv: Laserlys
« Svar #1 Dato: Maj 30, 2019, 12:21:49 »
Er det kun selve laser-dioden du søger, eller er det en hel "blok" eller et "modul" der ka' sættes strøm til og så lave laser?

Grunden til at jeg spørger er at det er vigtigt at styre strømmen til laserdioden ret præcist for at den ikke brænder af på nulkommafem

Et eksempel på moduler (søgeord "laser module") er f.eks. https://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-NEW-650nm-5mW-Red-Laser-Point-Module-Glass-Lens-Focusable/32713279228.html

Jakob E.

 

Offline christiannielsen

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 9
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Laserlys
« Svar #2 Dato: Maj 30, 2019, 18:55:01 »
Tak for svar,

En "all-in-1" løsning er fin.

Jeg synes bare ikke det fremgår om laserlyset kun er at se på det man sigter på (en væg etc) eller om man kan se laserlysets linje også.

 

Offline Jesper_Munkholm

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 380
  • Antal brugbare Indlæg: 36
  • Alt er Volt
    • Vis profil
Sv: Laserlys
« Svar #3 Dato: Maj 30, 2019, 19:02:15 »
Tak for svar,

En "all-in-1" løsning er fin.

Jeg synes bare ikke det fremgår om laserlyset kun er at se på det man sigter på (en væg etc) eller om man kan se laserlysets linje også.
Hvis du vil se strålen, så må du have en lille røgmaskine også!  ;)
"Buy a man a beer and he wastes an hour. Teach a man to brew and he wastes a lifetime." :)

 

Offline christiannielsen

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 9
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Laserlys
« Svar #4 Dato: Maj 30, 2019, 20:14:26 »
Det har legoland ikke i deres laserforhindringsbane. Der kan man tydeligt se hvor man skal kravle igennem, over eller under.