RS232 (Læst 2689x)

Offline Mikkel HH

  • Modstanden
  • **
  • Indlæg: 17
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
RS232
« Dato: Juni 23, 2015, 19:27:39 »
Hej

Er i gang med at prøve at lære om serial kommunikation, med det går ikke særligt godt.  :'(
Har en vægt som kommunikere via rs232, men kan ikke få den til at skrive noget retur til mig, har prøvet de forskellige måder som er at finde på arduino.cc, og sat noget sammen selv, men ka ik hitte u a det. ;)

Arbejder med arduino uno.

Tak for hjælpen :)

 

Offline asm7100

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Antal brugbare Indlæg: 17
  • Hvis det ikke kan gøres så gør det alligevel.
    • Vis profil
Sv: RS232
« Svar #1 Dato: Juni 23, 2015, 23:17:01 »
Var så lidt, du skriver bare igen :-)

Og med dette spørger jeg så om hvad du spørger om?
MVH
Allan Madsen

 

Offline microtec

  • Jordet Basic
  • **
  • Indlæg: 157
  • Antal brugbare Indlæg: 27
    • Vis profil
    • PicoScope PC-baserede oscilloskoper
Sv: RS232
« Svar #2 Dato: Juni 23, 2015, 23:59:12 »
En lidt mere sigende overskrift end bare ”RS232” ville være rart.
Desuden vil sandsynligheden for at kunne hjælpe dig være noget større, hvis du oplyste fabrikat og type-betegnelse på din vægt. Protokollen er forskellig fra vægt til vægt.

Jeg har selv en KERN 440-3SN præcisionsvægt med RS232. Den har f.eks. flere forskellige modes for dataoverførsel via RS232; En mode hvor den aktuelle vægt overførers når der trykkes på en knap på vægten, en mode hvor den aktuelle vægt automatisk overføres hver gang den er stabil og en mode hvor den aktuelle vægt først overføres når PC (eller Arduino) beder om den ved at sende en kommando.

Ud fra de sparsomme oplysninger du giver, er det umuligt at hjælpe dig ret meget videre.

HINT: Prøv at tilslutte vægtet til en PC med et terminal-program, så du ikke skal fejlfinde både på vægt og dit Arduino-program samtidigt.
« Senest Redigeret: Juni 24, 2015, 00:08:59 af microtec »
Dansk importør af PicoScope PC-baserede oscilloskoper og Lascar dataloggere.
http://www.microtec.dk