Uponor telestat styring (Læst 3580x)

Offline rickbear

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 12
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Uponor telestat styring
« Dato: Marts 09, 2020, 23:01:37 »
Hej på forum,

Jeg har et Uponor gulvarmesystem med 9 rumenheder t55 og 9 telestater samt en styreenhed c55. Desværre er styreenheden gået i stykker og systemet er så gammelt, at det er udgået og ukompatibelt med noget nyt fra Uponor. Jeg håber lidt, at der dukker en c55 op på dba på et tidspunkt, men er begyndt at undersøge elektronikken lidt.
De telestater (actuators) der følger med er 24v 2 pins (denne type: https://www.wattoo.dk/uponor-pro-telestat-24v-466235124)... er der nogen, der ved, om det betyder, at de bare skal have tilføjet 24v, så lukker de fuldt op og slukker, hvis man frakobler for strømmen? Har nemlig lavet en del esp-projekter med relæer og også andre projekter med temperatursensorer over bt og wifi. Så hvis jeg ikke finder en brugt c55 på dba, overvejer jeg bare at lavet noget selv, men er lidt usikker på, om det er sådan en Uponor telestat virker? Er lidt bange, hvis den nu skal have et pwm signal eller noget. Når jeg måler på styreenheden c55's alle 14 udgange (af og til sporadisk virker den nemlig) så måler jeg 23,8v dc konstant når en udgang er aktiv, så tænker umiddelbart, at det bare er 24v and that's it...?
Hvis ja, er der noget, man skal være opmærksom på? kan man den nemt tåle, at der er 24v på i lang tid? (der ser ikke umiddelbart ud til at styreendheden c55 slukker heller efter lang tid) hvis temperaturen ikke er nået.
Derudover, er der nogen, der ved, om rumenhedernes t55 kommunikation er noget open source eller er det noget, som Uponor holder tæt på kroppen? :-) Har ikke lige kunne google mig til noget.
Jeg ved godt, at mit spørgsmål er ret specifikt på et bestemt system, men hvis nogen har et bud også på noget generelt omkring telestater, der evt. kan bruges, så er det også velkomment :-)

Henrik...