Display på digital mixer (Læst 1873x)

Offline dixib

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Display på digital mixer
« Dato: Maj 31, 2022, 21:44:51 »
Hej,

Skulle der evt. være nogen i Skanderborg (eller omegn), der keder sig og kunne tænke sig at hjælpe mig?

Jeg har en Behringer DDX3216 med et display, som ikke virker. Når mixeren tændes, så kommer der lys i display'et, men ikke noget output (ud over nogle få streget og lign. lige når den tændes). Jeg har fundet denne video (https://www.youtube.com/watch?v=OAT0Ke-VzmA), som beskriver udskiftning af nogle kapacitorer, der skulle kunne løse problemer med display'et. Da jeg ikke har forstand på elektronik og lodning, synes jeg ikke det er noget jeg selv vil gå i gang med. Er der nogen, som vil kunne hjælpe med evt. at diagnosticere og udskifte disse kapacitorer, så jeg forhåbentligt at få et fungerende display igen?
Mixeren skal benyttes d. 16. juni, så hvis det er muligt at få kigget på det inden, ville det være dejligt. Den kan godt benyttes uden display, men de fleste funktioner kræver display'et for at kunne styres.

På forhånd tak.

 

Offline Jakobsen

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 302
  • Antal brugbare Indlæg: 45
    • Vis profil
Sv: Display på digital mixer
« Svar #1 Dato: Juni 09, 2022, 12:00:21 »
Hej
Ser nu meget nemt ud, men jeg er i Nordsjælland og tager på ferielige om lidt.
Det må være en der kan lodde 4 nye kondensatore i dit nær område.

Ja det er SMD men der er kun 2 ben på en kondensator så det burde nu kunne klares med en alm. loddekolde.

Håber du finder en her på forummet der kan hjælpe, eller må du spørge i en elektronik forretning eller evt en phone-repair shop