Batterier, forholdne for dem og levetider (Læst 3465x)

Offline Danni-Hansen

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 544
  • Antal brugbare Indlæg: 17
    • Vis profil
Batterier, forholdne for dem og levetider
« Dato: September 24, 2017, 16:08:24 »
Hej DEF.

Længe siden? (Så længe siden at jeg rent faktisk ikke ligner mit profil billede mere, pokkers også)

Nå, jeg står og har brug for noget viden omkring batterier, men tænker at jeg lige vil lægge ud med hvad formålet er, så i ved hvad i skal forslå.

Jeg køre enormt meget MTB, og vi kommer ind i de kolde tider, og jeg syntes ganske simpelt ikke mine nuværende lygter er ok, de sluger strømmen enormt hurtigt, og falder kraftigt i styrke hurtigt, hvilket gør dem uegnet til at bruge, og de overholder så nok heller ikke loven når det kommer til stykket (Ellers købt dem i Harald Nyborg).

Jeg tænker at i stedet for at invistere i nogle lygter fra eBay, Amazon eller andet steds, at jeg vil tage ned på det lokale FabLab og få 3D printet et holder system, til min MTB, og så montere en allerede eksisterende kraftig lommelygte på den holder, eventuelt skille den af, hvis jeg ikke kan tilpasse holderen helt. (Og have et par almindelige smålygter som overholder loven som de normale lygter)

Men det er jo ved at blive køligt, og nogle batterier er ikke egnet til det, så hvad er der af forslag fra folket? Og tænker batterier der er nogenlunde nemme at få fat i, ville være ærligt at skulle bestiller batterier som tager 3-5 dage at ankomme (Eventuelt 18650)
Hvilke batterier egner sig bedst til udendørs brug i dårligt/kedeligt/koldt vejr?

Jeg kan forstå på cykelloven at jeg godt må have en kraftig lygte på cyklen, den må bare ikke peje lige ud (Lidt ned af, så den ikke blænder billister), men den kraftige lygte er også hovedsaligt til skov kørsel.

På forhånd tak.
Mvh. Danni.
Mvh. Danni Hansen.