Bruge gammel iMac som skærm - original strømforsyning til nyt control board (Læst 1634x)

Offline agentjacob

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Hej forum

Jeg er ny her, hvilket mit spørgsmål sikkert bærer præg af, men jeg håber der er nogen der kan hjælpe alligevel.

Jeg har en gammel iMac, som jeg er ved at lave til en stand-alone skærm. I den forbindelse har jeg købt det relevante LCD controller board.

Jeg vil gerne bruge iMacens originale strømforsyning, hvilket sælgeren fortæller mig kan lade sig gøre.

Desværre passer de stik der fulgte med controllerboardet ikke i strømforsyningen - så jeg skal lodde ledningerne sammen. Jeg kan sagtens lodde ledningerne sammen - men jeg ved reelt intet om elektronik.

For at drive skærmens backlight skal jeg bruge en 24 v. forbindelse.

Jeg skal forbinde et kabel med 12 pins til et med 8.

12 Pin Out
Pin 1to 5 are 24V
Pin 6 to 10 are GND
(der forlyder ikke umiddelbart noget om, hvad 11 og 12 er)

På kablet med 8 pins er de 4 24v og de andre 4 er GND.

Kan jeg bare forbinde 4 af 24v-ledningerne og 4 af GND-ledningerne og så blænde resten af?

Selve LCD'en bruger tolv volt. Der har jeg et lignende problem.

12V DC Out
Pin 9-10 are 12V/GND
Pin 11-12 are 12V/GND

Det er det jeg ved om forbindelsen fra strømforsyningen, men vil det sige, at pin 9-12 allesammen er BÅDE 12V og GND? Det jeg skal forbinde det til har 2 ledninger der er 12V og to til GND og så en der forbinder to pins med hinanden.

Jeg har vedhæftet nogle billeder, som jeg håber giver mere mening for nogen af jer end de gør for mig.

/Jacob