Autoelectric TL866CS programmer (Læst 7368x)

Offline janengelbrecht

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 211
  • Antal brugbare Indlæg: 23
    • Vis profil
    • Personlig hjemmeside
Autoelectric TL866CS programmer
« Dato: December 28, 2013, 14:05:46 »
Idag leverede postbuddet et stk http://dx.com/p/autoelectric-tl866cs-universal-programmer-156364

http://www.youtube.com/watch?v=FLG03f_ua5g

Efter opdatering af softwaren er der nu basis for at programmere et hav af microcontrollere, PLDs og EEPROMs....men ikke microcontrollere fra Dallas....æv....
Nogen her der har kendskab til denne programmerings enhed ? Specifikt om man selv har mulighed for at lave egne programmerings algoritmer ?

Btw.er nogen interesseret i diagrammet er det her: https://app.box.com/s/01286ebqztr2biexbffw

Også en glimragende enhed til at teste logik chips....gik lige min samling igennem og ud af flere hundrede chips var der så EN defekt 4051 chip :P

Fik også programmeret en AT89C2051 (Atmel MCS51) til at fungere som seriel til I2C enhed så kan man styre I2C enheder fra f.eks. en PC. Et projekt der gerne skulle ende med at denne AT89C2051 også kan styre SPI enheder foruden I2C via seriel porten (max 9600 baud!). Meningen er at der også skal være 3 stk PCF8574 kredse så der også er 3 x 8 bit I/O parallel porte. Således ender vi op med at kunne styre I2C, SPI og 3 x 8 bit parallel porte fra seriel porten. Evt. kan det ende op som et Arduino Shield så en Arduino får ekstra I2C, SPI og 3 x 8 bit parallel I/O det hele kan så styres af bare 2 porte på en AVR / Arduino der fungerer som software UART/seriel porte :)
Der kan evt. laves en I2C LCD port også så man kan styre et std. 16X2 LCD Display via I2C :) evt. også et 4X4 Keypad der styres af I2C.... så har vi foruden I2C og SPI interface også et Keypad/Display shield til Arduino :)
Nå det må blive senere  :P

(Diagram: http://postimg.org/image/ckdfdzt4z/ )
« Senest Redigeret: December 28, 2013, 22:13:18 af janengelbrecht »

 

Offline farhenrik

  • Modstanden
  • **
  • Indlæg: 19
  • Antal brugbare Indlæg: 4
  • IC kredsen er din bedste ven
    • Vis profil
Sv: Autoelectric TL866CS programmer
« Svar #1 Dato: Januar 23, 2014, 21:57:46 »
Hej , jeg har lige bestilt en magen til , hvorlang tid tog det fra bestilling til den kom.
Jeg har bestilt fra Kina . Det ved jeg ikke om du havde .

 

Offline janengelbrecht

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 211
  • Antal brugbare Indlæg: 23
    • Vis profil
    • Personlig hjemmeside
Sv: Autoelectric TL866CS programmer
« Svar #2 Dato: Januar 23, 2014, 22:41:18 »
Kina jo -  der gik 24 dage :) Ventetiden er det hele værd :)

 

Offline Julle

  • Jordet Collector
  • *
  • Indlæg: 116
  • Antal brugbare Indlæg: 2
    • Vis profil
Sv: Autoelectric TL866CS programmer
« Svar #3 Dato: Januar 24, 2014, 12:16:21 »
er det ok at bestille fra det firma ( der er ret meget jeg godt kunne bruge:-) )

skal man holde sig under en pris eller ???

alt info modtages :-)
Hilsen Klaus

 

Offline janengelbrecht

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 211
  • Antal brugbare Indlæg: 23
    • Vis profil
    • Personlig hjemmeside
Sv: Autoelectric TL866CS programmer
« Svar #4 Dato: Januar 24, 2014, 14:09:21 »
Jeg bestiller store mængder fra dx.com og holder mig under 300 hver gang(Med EN undtagelse!) . De fusker lidt med tolddeklareringen så man ikke får en dum moms regning :P Nå ja det kan vi jo ikke gøre for :P
I princippet kan PostDanmark åbne pakken og står der på fakturaen at der er varer for over 80 kr...tja så får man en regning for toldbehandling og moms.

 

Offline farhenrik

  • Modstanden
  • **
  • Indlæg: 19
  • Antal brugbare Indlæg: 4
  • IC kredsen er din bedste ven
    • Vis profil
Sv: Autoelectric TL866CS programmer
« Svar #5 Dato: Januar 24, 2014, 15:21:05 »
Tak for svaret , så er det jo bare at sætte sig ned og vente .

 

Offline Julle

  • Jordet Collector
  • *
  • Indlæg: 116
  • Antal brugbare Indlæg: 2
    • Vis profil
Sv: Autoelectric TL866CS programmer
« Svar #6 Dato: Januar 28, 2014, 10:49:05 »
ja skal nok have prøvet den side her efter den første :-) så er der lidt penge på kontoen igen
Hilsen Klaus

 

Offline farhenrik

  • Modstanden
  • **
  • Indlæg: 19
  • Antal brugbare Indlæg: 4
  • IC kredsen er din bedste ven
    • Vis profil
Sv: Autoelectric TL866CS programmer
« Svar #7 Dato: Februar 03, 2014, 22:09:03 »
Ja, så fik jeg min brænder i fredags og ganske rigtigt den er alle pengene og ventetiden værd .jeg havde lidt problemer med at den første computer , jeg havde fat i ville ikke læse den lille skive , der var med . Det hjalp at skifte til en anden . Den er virkelig nem at bruge . :D

 

Offline janengelbrecht

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 211
  • Antal brugbare Indlæg: 23
    • Vis profil
    • Personlig hjemmeside
Sv: Autoelectric TL866CS programmer
« Svar #8 Dato: Februar 04, 2014, 22:04:08 »
Jeg er personligt lidt utilfreds med dens ringe understøttelse af PLD kredse...men hvad...sådan er det..de små DIL kredse er jo ikke sådan rigtig i brug mere :(