Konvertering af tastatur fra micro-USB til USB-C - hvor findes delene? (Læst 2252x)

Offline UserName

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
På forhånd: Beklager hvis de teknisk udtryk er brugt forkert. Jeg gør mit bedste.

Jeg skal lave et tastatur om, således at det kommer til at bruge USB-C fremfor Micro USB.

Der sidder et 5-pin JST-stik med kabel på tastatur-PCB'et, som jeg påtænker at bruge.

Jeg har fundet en gut, som har lavet en guide til konverting af netop det tastatur, men det påkræver at man har et helt andet donor-tastatur med det rette PCB, som man kan høste derfra.

Derfor begyndte jeg at lede på Aliexpress efter den rette dims, men jeg er sgu't helt sikker på, hvad det jeg søger, hedder.

Ideelt er det et lille PCB med et 5-pins hun-JST stik, som også har en USB-C port, men det har jeg ikke kunne finde. Det, der minder mest om, er det blå vedhæftede PCB.



Hvis jeg skal "konvertere" sådan et JST-kabel til USB-C, hvad gør jeg da? Hvad havde DU gjort?

På forhånd tak :-)

 

Offline c0x

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 8
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
du har micro-usb huntik i tastaturet? og du vil gerne kunne isætte USB-C hanstik i tastaturet?
er det en mulighed at anvende adapter? eks.:
https://www.av-cables.dk/usb-c-3-1-adapter/micro-b-2-0-han-til-usb-c-3-1-hun-adapter-hv.html