PIC og 16x2 LCD (Læst 2607x)

Offline KennRosenkranz

  • Modstanden
  • **
  • Indlæg: 19
  • Antal brugbare Indlæg: 1
    • Vis profil
PIC og 16x2 LCD
« Dato: September 15, 2011, 01:47:19 »
Jeg er ny indmeldt, og selvom dette indlæg kan bruges til noget, er det for at teste forumet, og upload af billeder.
Og jeg er ret træt, så der er nok nogle løse ender. Det var svært at lære få billederne ned i størrelse.

16x2 LCD display, på bagsiden sidder der en PIC16F88 til LCD controller, samt en PIC12F609 til at læse en SHT15 (temperatur og fugt sencor), eller en DS18 (temperatur sencor).
Ur/dato data modtages serialt fra en anden PIC. Jeg har nemlig et radio styret ur til alle LCD.

Jeg har bygget rigtig mange af dem.


« Senest Redigeret: September 15, 2011, 01:49:59 af KennRosenkranz »

 

Offline pacman

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 311
  • Antal brugbare Indlæg: 8
  • Jens Bauer (Forsøgs-person)
    • Vis profil
Sv: PIC og 16x2 LCD
« Svar #1 Dato: September 15, 2011, 02:44:11 »
Jeg er ny indmeldt

Jamen så vil jeg da benytte lejligheden til at være den første som byder dig velkommen. -Jeg håber du får masser af godt ud af dette forum. :)

Citér
16x2 LCD display, på bagsiden sidder der en PIC16F88 til LCD controller, samt en PIC12F609 til at læse en SHT15 (temperatur og fugt sencor), eller en DS18 (temperatur sencor).
Ur/dato data modtages serialt fra en anden PIC. Jeg har nemlig et radio styret ur til alle LCD.

God idé, det ser ganske fint ud.
Hvis du bygger mange, vil jeg dog anbefale at du kun bruger én microcontroller, da du så nok ville kunne spare lidt penge. ;)