Logger Pro sensorer og Arduino Uno (Læst 2631x)

Offline Nybegynderen13

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 2
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Logger Pro sensorer og Arduino Uno
« Dato: Marts 28, 2014, 17:02:10 »
Hej  :)

Jeg er i gang med et skoleprojekt, hvor jeg skal lave en styring til udluftning, lys mm. I den forbindelse ønsker jeg at bruge Logger Pro sensorer til at opsamle data for fx temperatur, lys, luftfugtighed osv. Disse sensorer skal kobles sammen med et Arduino Uno board som skal kunne udføre en handling vis den modtager en for høj værdig for fx temperatur. Hvordan slutter jeg det sammen? Og hvordan programmer jeg det?

For at kunne slutte sensorerne til har jeg indtil videre erfaret at det kræver en såkaldt ”Proto Board Adapter” (Se link: http://www.vernier.com/engineering/arduino/connect/breadboard/) Hvor kan jeg købe sådan en henne her i Danmark, til en rimelig pris med hurtig levering?

Jeg vil både bruge analoge og digitale sensorer (Det er det skolen ejer i forvejen  :)), vil det kunne virke? Eller skal de være digitale alle sammen?

Hilsen Nybegynderen

 

Offline bws

  • Lavpas filter
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Antal brugbare Indlæg: 24
    • Vis profil
Sv: Logger Pro sensorer og Arduino Uno
« Svar #1 Dato: Marts 29, 2014, 13:47:35 »
Arduino programmeres i C/C++ i deres eget IDE.

Det website du linker til beskriver at du både kan koble analogt og digitalt udstyr fra dem, på en arduino. Hvad for en type du skal bruge kommer jo an på hvad du vil måle, det står alt sammen på det website du linker til.

Mvh