Pulse width modulation. HHO & motor controller (Læst 2881x)

Offline logistikmus

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 2
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Pulse width modulation. HHO & motor controller
« Dato: April 07, 2011, 19:55:42 »
 Hej med jer. nu på forum her.

 ville da bare lige vise hva jeg går og roder med.   Jeg har rigtigt mange projekter liggende men nu kan i lige få dette her..

 HHO Hydroxy Knaldgass, brown gas.   

HHO DIY eksperimental reaktor. pænt ineffektiv. men kan alligevel lave ca 0,5L gas i min. den har tilbageslags sikring, envejs ventil, bobler, trykmåler, undertryks udligning, temperatur måler samt blæserkøling. og så er den lavet i kræftigt plast, således at den kan tåle at blive så varm at den koger væsken af, uden at smelte sammen.    den kan lave nok gas til at holde et tryk på 2 psi foran en 0,8mm kanyle, således kan jeg lave en mini hydroxy skærebrænder, der er over 3000 grader varm.


  til at styre cellen, så den ikke løber løbsk, har jeg måtte ligge hovedet i blød og lære hvordan jeg byggede en HI power PWM controller. havde dog kun behov for at trække 20A, men hvorfor ikke lige beef den lidt op, så den også kan bruges til andet. 

 ne555 timer, med justerbar frekvens, samt fra 5 - 95% dutycycle.

inverteret PWM signal via. 2n3906 og 04.

 2 stk. BD140PNP som ( 3A ) mosfet driver trin.

 3 stk. IRFZ44N udgangs transistorer.

 med clamp amp meter kan jeg trække op til 40A konstant ud af PWM controleren. men så bliver den også varm, der er lige nogle småting der lige skal ændres. så derfor kun 20A på amperemeteret, så er der intet der bliver varmt.

  men elektronikken kan " med lidt regulatorer" klare op til 55V. og 40A X 55V konstant.  så kan controleren teoretisk styre ca 2000W konstant, og noget mere i peak belastninger. 
 det kunne være sjov at tage en 2500W elmotor og montere på et lille køretøj og se hvordan det spiller sig ud.
    tak godt imod det. 

 så er der nogle roder med sådan noget, så kan i også bare spørge her, jeg ved ikke alt omkring det, men har dog noget erfaring.
« Senest Redigeret: April 07, 2011, 20:12:21 af logistikmus »