LEDs, skotlampe og lodning (Læst 2747x)

Offline lasse.h.knudsen

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 4
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
LEDs, skotlampe og lodning
« Dato: April 24, 2011, 14:04:02 »
Hejsa,

jeg har en lille udfordring, jeg ved ikke om det er elekronik eller mekanik, men nu må i jo se. JEg vil gerne montere en masse(så mange som muligt) dioder i en skotlampe, så dioderne peger ud mod glasset, og spreder lyset mest muligt. Jeg havde forestillet mig at lime dioden fast på, inderskærmen fra en leklindt undercover lampe, mest fordi jeg har en bunke af dem her.
1. klippe klistre så skærm passer i skotlampen, samtidig med at der er plads til 5mm LED.
2. bore huller til LED bene
3. lime LED fast, med benene i de dertil indrettede huller
4. lodde diode serierne fast
5 sætte det hele fast i skot lampen.

Jeg håber at skærmen kan tage den indirekte varme når jeg lodder LEDerne, jeg modtager gerne kommentarere og forbedringsforeslag.

mvh
Lasse


 

Offline Merlin

  • Op-amp
  • ***
  • Indlæg: 214
  • Antal brugbare Indlæg: 31
  • Må den magiske røg blive inden i dine komponenter
    • Vis profil
Sv: LEDs, skotlampe og lodning
« Svar #1 Dato: April 26, 2011, 20:32:23 »

 skotlampe - det lyder som du skal sejle
 Jeg vil germe lave diode lamper til min båd, men han ikke finde ud af hvilke dioder jeg skal bruge
 det er en albin vega og der er ikke højt til ruffet så pærene skal være flade og give lys på en halv kugle
 min plan er at lave et print og montere der hele der, men midt problem er hvilke dioder skal jeg bruge for at få noget 
 ordentligt lys, jeg har haft kontagt til flere forhandelere for at søge hjælp, men de vil bare sælge nogle lysbånd og pærer jeg  ikke har plads til
 Har du et godt forslag ?
 Tage