Elektronik hold - For folk med interesse i Elektronik/komponenter (Læst 9933x)

Offline Danni-Hansen

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 544
  • Antal brugbare Indlæg: 17
    • Vis profil
Hej Folkens.

Jeg sidder og overvejer hvorvidt man skulle starte et elektronik hold op på en skole, som sådan noget fritids undervisning eller ungdoms skole undervisning.

Men, jeg har erfarret at den gang jeg gik til elektronik i folkeskolen på ungdoms holdet, der var der ganske få der var seriøse omkring dette.

Så jeg overvejer lidt om der kunne være noget sjovt i at starte et hold op for 18+ folk på Lolland-Falster, 100% privat, hvor man inten har sit eget elektronik med, eller køber lidt adgang til elektronik, så vi måske er en 5-10 stykker med denne interesse, der kan hjælpe hinanden med at komme videre med vores idé'er og de ting vi nu roder med.
Eventuelt med folk der står og vil have uddannelse inden for området, som vil kunne bruge dette til deres undervisning?

Nogen råd, idé'er, forslag, eller andet?

Mvh. Danni.
Mvh. Danni Hansen.

 

Offline pacman

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 311
  • Antal brugbare Indlæg: 8
  • Jens Bauer (Forsøgs-person)
    • Vis profil
Sv: Elektronik hold - For folk med interesse i Elektronik/komponenter
« Svar #1 Dato: Juli 06, 2011, 03:28:34 »
Nogen råd, idé'er, forslag, eller andet?

Idéen er god. =)

Jeg tror det er bedre med en elektronik-klub. Man kunne lave aftalte undervisnings-arrangementer. (Husk: Klub, ikke forening, ellers kan du selv blive smidt ud, selvom det var dig der startede det hele).

Hvis der laves en klub, kan den også gælde hele landet, mens man har små afdelinger i hvert sit område.

Hvis man har en klub med en 'rigtig' klub-hjemmeside, er der en god mulighed for at få løbende information/nyheder/events, mm. (se fx. min bror's Wersi-Klubben). Den startede bare som en lille hjemmeside med noget hard-to-find information, men er blevet ganske populær indenfor 'målgruppen'.

 

Offline J_rnp

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
  • IT / Programmør / Interesse for microcontroller
    • Vis profil
Sv: Elektronik hold - For folk med interesse i Elektronik/komponenter
« Svar #2 Dato: Januar 08, 2012, 18:59:59 »
Hej Jeg faldt over denne post og syntes det er en god ide. Selvfølgelig kan man benytte forummet her, men det udelukker jo ikke et lokalt initiativ.
Er selv 32 år gammel og fået en nyopdaget lyst til at lave elektronik selv. Hvis Der er nogen der er interesseret i at starte en klub er jeg frisk og jeg kommer fra LF.

MVH,
Jørn
MVH
Jørn - IT / Programmør

 

Offline Jesper_Munkholm

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 380
  • Antal brugbare Indlæg: 36
  • Alt er Volt
    • Vis profil
Sv: Elektronik hold - For folk med interesse i Elektronik/komponenter
« Svar #3 Dato: Januar 09, 2012, 18:54:12 »
ja fed ide! så mangler vi bare nogle flere fra det "mørke" Westjylland, så er jeg frisk!  ;D
"Buy a man a beer and he wastes an hour. Teach a man to brew and he wastes a lifetime." :)

 

Offline pacman

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 311
  • Antal brugbare Indlæg: 8
  • Jens Bauer (Forsøgs-person)
    • Vis profil
Sv: Elektronik hold - For folk med interesse i Elektronik/komponenter
« Svar #4 Dato: Januar 09, 2012, 19:03:45 »
ja fed ide! så mangler vi bare nogle flere fra det "mørke" Westjylland, så er jeg frisk!  ;D

West.. Ja, så heldig er jeg ikke; jeg er fra Midt (Hammerum v/Herning).

Hvis vi en dag laver et 'træf', kunne vi bare holde det på et bibliotek; nogle biblioteker udlåner gerne et lokale til grupper af personer med en bestemt interesse, fx. os. :)

 

Offline Jesper_Munkholm

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 380
  • Antal brugbare Indlæg: 36
  • Alt er Volt
    • Vis profil
Sv: Elektronik hold - For folk med interesse i Elektronik/komponenter
« Svar #5 Dato: Januar 09, 2012, 19:08:26 »
jeg bor i staby ved ulfborg! så er da villig til at hoppe i bilen i ny og næ, for en klub-aften i herning området!  :)
den med biblioteket er da også en god ide!
"Buy a man a beer and he wastes an hour. Teach a man to brew and he wastes a lifetime." :)

 

Offline pacman

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 311
  • Antal brugbare Indlæg: 8
  • Jens Bauer (Forsøgs-person)
    • Vis profil
Sv: Elektronik hold - For folk med interesse i Elektronik/komponenter
« Svar #6 Dato: Januar 09, 2012, 20:12:01 »
jeg bor i staby ved ulfborg! så er da villig til at hoppe i bilen i ny og næ, for en klub-aften i herning området!  :)
den med biblioteket er da også en god ide!
30 km er langt, men det kan da være at vi kan samle lidt ressourcer sammen til et træf. Jeg ved der er nogle radio-amatører et sted i Herning også, måske der er elektronik-interesserede dér...

 

Offline Jesper_Munkholm

  • µProcessoren
  • *
  • Indlæg: 380
  • Antal brugbare Indlæg: 36
  • Alt er Volt
    • Vis profil
Sv: Elektronik hold - For folk med interesse i Elektronik/komponenter
« Svar #7 Dato: Januar 09, 2012, 22:17:29 »
Det lyder som et project, vi kan da lade det sive, og også se om der er andre der bider på "tråden" så længe!  ;D

Men tag det nu med ro hr. packman, livet er sgu for kort til at gå og være stresset! (har selv været der!)
"Buy a man a beer and he wastes an hour. Teach a man to brew and he wastes a lifetime." :)

 

Offline pacman

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 311
  • Antal brugbare Indlæg: 8
  • Jens Bauer (Forsøgs-person)
    • Vis profil
Sv: Elektronik hold - For folk med interesse i Elektronik/komponenter
« Svar #8 Dato: Januar 09, 2012, 22:21:51 »
Det lyder som et project, vi kan da lade det sive, og også se om der er andre der bider på "tråden" så længe!  ;D

Ja, der skal nok være en del interesseret her i hovedlandet. :)

Citér
Men tag det nu med ro hr. packman, livet er sgu for kort til at gå og være stresset! (har selv været der!)

Man lærer af sine fejl... Nogle gange skal man gøre samme fejl 4-5 gange, før det siver ind. :(

 

Offline Mr.General.Failure

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Elektronik hold - For folk med interesse i Elektronik/komponenter
« Svar #9 Dato: Februar 29, 2012, 19:25:13 »
God idé, kommer gerne til klub aftner i Herning

 

Offline MikkelTrebbien

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Elektronik hold - For folk med interesse i Elektronik/komponenter
« Svar #10 Dato: Februar 29, 2012, 21:39:15 »
Danni, giver dig desværre ret, det er meget useriøst, de elektronik hold som kører, måske der skulle være nogle krav fx. at man har et seriøst projekt man vil arbejde på, som man så fortæller arrangørerne om?

Jeg kan selv huske hvordan elektronik holdet var, dengang vi gik der.

EDIT.....
Hvis man har en klub med en 'rigtig' klub-hjemmeside, er der en god mulighed for at få løbende information/nyheder/events, mm.

Man kunne godt lave en 'rigtig' klub-hjemmeside, evt. med tilmeldinger og online betaling som går via. paypal?
Men jeg har faktisk en hjemmeside á la dét du beskriver der.
Den er dog af en eller anden årsag gået ned + arbejder på at lave en bedere lige p.t.

Jeg støtter dit forslag, men man skal dog lige huske, at vi ikke arbejder på at lave et nyt facebook eller lignende, så man altså ikke får en milliard funktioner, som ikke har med klubben at gøre.
Ganske vidst skal den være ordentligt, med nyttige funktioner, men det bør da også holdes simpelt, så man altså ikke sidder og smider en milliard spil ind, eller lignende.

Evt. en tutorial sektion, fx. hvordan man laver en strøm forsyning eller lignende, så behøver man ikke at samle et bibliotek af manualer osv. til sådanne ting.
 - Tvært imod kræver det dog at man har en internet forbindelse, hvor arrangementet kører.

Personligt har jeg holdt 4x LAN aftner som har kørt nogenlunde, så mht. at arrangere noget, så er det ikke så svært at komme igang med.
Det største problem er dog:
Hvor?
Hvor kan man være?
Hvor mange deltager??

Med disse 3 spørgsmål, ved man, om man kan nøjes med en lille lejlighed, eller om man skal bruge en hangar :)

Måske jeg tænker for stort?
In that case vil jeg på forhånd beklage.

Håber der er lidt brugbart information her.

Hav en fortsat god onsdag aften.
« Senest Redigeret: Februar 29, 2012, 21:54:58 af MikkelTrebbien »